مانور مباره با قاچاق کالاهای سلامت محور روز یکشنبه با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی مازندران و نیروی انتظامی این استان در ساری برگزار شد.
کد خبر: ۶۶۵۱۶
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۰ 26 July 2015
به گزارش تابناک مازندران به نقل از خبرگزاری ایرنا، اعلام جدیت و تشدید مبارزه با قاچاقچیان و عرضه کنندگان محصولات دارویی و غذایی غیر استاندارد و آشنایی مردم با مضرات این نوع کالاها از اهداف برگزاری این مانور اعلام شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در حاشیه برگزاری این مانور به خبرنگاران گفت : توزیع و عرضه گسترده انواع محصولات غذایی و دارویی غیر استاندارد و خارجی یکی از مهم ترین چالش هایی است که سلامت جامعه را به خطر انداخته است.

دکتر قاسم جان بابایی منشا بسیاری از بیماری ها در استان مازندران را مصرف انواع داروها ، مکمل ها ، لوازم آرایشی و بهداشتی و مواد غذایی غیر استاندارد دانست و افزود : هر چند ماموران نظارت و کنترل دانشگاه علوم پزشکی در جامعه حضور فعالی دارند ، اما وسعت توزیع و عرضه کالاهای قاچاق بسیار بالاتر از سطح نظارت است.

وی خواستار مصرف کالاهای داخلی بویژه داروها و محصولات غذایی استاندارد شد و ادامه داد : چالش توزیع و مصرف کالاهای قاچاق که سلامت مردم مازندران را به خطر انداخته فقط با مشارکت شهروندان قابل حل است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران از مشارکت و همکاری نیروی انتظامی در مبارزه با کالای قاچاق قدردانی کرد و گفت : بسیاری از کالاهای قاچاق و غیر استاندارد از مرزهای دریایی و زمینی وارد کشور می شود.

وی مصرف داروهای مکمل خارجی غیر استاندارد را خطرناک توصیف کرد و افزود : در سه ماهه نخست امسال بیش از یکهزار مورد بازررسی و نظارت از سوی ماموران دانشگاه علوم پزشکی مازندران صورت گرفته است.

جان بابایی با بیان اینکه عرضه و توزیع محصولات غیر استاندارد آرایشی و مکمل ها حتی به بازار روزهای استان مازندران رسیده است ، گفت : مردم باید مراقب چگونگی تهیه ، خرید و مصرف محصولات باشند.

** هشدار به قاچاقچیان کالاهای سلامت

فرمانده انتظامی مازندران هم در گفت و گو با خبرنگاران از تشدید مبارزه با کالای قاچاق و غیر استاندارد سلامت محور خبر داد و اظهار داشت : در این مانور با همکاری دانشگاه علوم پزشکی یگان های ویژه و آگاهی نیروی انتظامی با داروها و محصولات غذایی غیر استاندارد آشنا شدند.

سردار مسعود جعفری نسب وضعیت کنونی توزیع و عرضه محصولات دارویی و غذایی غیر بهداشتی و غیر ستاندارد در مازندران را بشدت خطرناک توصیف کرد و افزود : نیروی انتظامی همان گونه که با قاطعیت نسبت به پاکسازی نقاط آلوده به مواد مخدر در استان اقدام کرده است ، با هماهنگی استاندار برخورد با قاچاقچیان و عرضه کنندگان محصولات غیر بهداشتی و غیر استاندارد را هم انجام خواهد داد .

وی بر لزوم همراهی و همکاری مردم در اجرای این طرح تاکید کرد و گفت : موفقیت نیروی انتظامی در گرو همکاری مردم است.

پس از اجرای مانور مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت محور با حضور ماموران نیروی انتظامی و کارشناسان دارو و غذای دانشگاه علوم پزشکی مازندران ، همایش مبارزه با قاچاقچیان کالاهای سلامت هم در ساری برگزار شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار