14142مربی تیم ملی کشتی فرنگی جوانان ایران با اعلام اینکه مدال نقره کشتی‌گیر آملی در مسابقات جهانی در مقابل دلیرمردی شهدا و رزمندگان بسیار ناچیز است، گفت: این نشان ارزشمند نذر برای شهید غواص دست بسته سید منصور مهدوی‌نیاکی بود.
کد خبر: ۸۲۵۸۵
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۰ 25 August 2015
حسن حسین‌زاده در آئین اهدای مدال نقره امیرحسین حسینی کشتی‌گیر دارنده مدال نقره رقابت‌های قهرمانی کشتی فرنگی دنیا که با حضور والدین‌اش در بیت شهید سید منصور مهدوی نیاکی شهید غواص آملی انجام شد، بیان کرد: هم‌اکنون ورزشکاران کشورمان با نام و یاد شهدا در میادین مختلف حاضر می‌شوند.
وی با اعلام اینکه ورزشکاران بیشتر مواقع در رویارویی با حریفان به شهدا و امام شهدا متوسل می‌شوند، افزود: قهرمانان واقعی کشورمان شهدا و ایثارگران هستند که در سخت‌ترین شرایط با اهدای جان و خون خود نگذاشتند حتی یک وجب از خاک ایران اسلامی در اختیار اجانب قرار گیرد.
حسین‌زاده با اعلام اینکه ورزشکاران کشتی‌گیر آملی در مدت زمان یک ماه توانستند دست به دو افتخار بزرگ بزنند، تصریح کرد: آملی‌ها در نخستین رویداد با کسب دو نشان طلا در مسابقات قهرمانی کشتی فرنگی جوانان آسیا به میزبانی کشور میانمار در صدر کشتی‌گیران قاره کهن ایستادند و جواز حضور در مسابقات جهانی را کسب کردند هرچند دو نشان طلای آملی‌ها در این رویداد تنها مدال طلا کسب شده توسط کاروان تیم کشتی فرنگی تیم ملی کشورمان را رقم زد.

مربی تیم ملی کشتی فرنگی جوانان ایران تاکید کرد: در دومین رویداد که طی روزهای گذشته حاصل شد امیرحسین حسینی و علی ارسلان برای دومین‎بار جهت رقابت با حریفان بر روی تشک حاضر شدند.
وی با بیان خاطره‌ای از مسابقات قهرمانی کشتی فرنگی جوانان جهان به میزبانی کشور برزیل ادامه داد: در یکی از این دیدارها نماینده اسرائیل غاصب مقابل کشتی‌گیر یکی از کشورهای دنیا روبه‌رو شد که در صورت پیروزی با نماینده ایران روبه‌رو می‌شد ولی با دعا و نذر فراوان خداوند بار دیگر لطفش را شامل حال‌مان کرد تا با شکست ورزشکار اسرائیلی، مقابل رژیم غاصب صهیونیست حاضر نشویم.
حسین‌زاده با اعلام اینکه خانواده ورزشکار جوانمرد آملی در این مراسم مدال برنز جهانی فرزندشان را به خانواده شهید مهدوی‌نیاکی تقدیم کردند،بیان کرد: این نشان نقره در مقابل دلیر مردی شهدا و رزمندگان بسیار ناچیز است.
وی با اعلام اینکه باید با یادآوری شهدا و رشادت‌های‌شان قدر اقتدار و امنیت کشور را بدانیم، گفت: یادآوری شهدا به ‌نوعی تسکین دل‌مان است.
حسین‌زاده با اشاره به اینکه قاسم رضایی مرد طلایی وزن 96 کیلوگرم کشتی فرنگی المپیک 2012 لندن هم هم‌اکنون در اردوی تیم ملی به سر می‌برد، تصریح کرد: امیدواریم مدال طلای جهانی این کشتی‌گیر نیز در آینده‌ای نزدیک در کشور امریکا تکرار شود.
وی با اعلام اینکه امیرحسین حسینی در مسابقات جهانی جوانان جهان در برزیل با ورود به جمع چهار کشتی‌گیر برتر دو نذر کرده است، گفت: این کشتی‌گیر در نذر اول با تمسک به امام رضا (ع) خواست بعد از کسب مدال به زیارت امام هشتم شیعیان برود و در دومین اقدام مدال نقره خود را تقدیم خانواده شهید غواص دست بسته آملی کند.
حسین‌زاده با اعلام اینکه به عشق مسئولان دست به تربیت ورزشکاران می‌زنم، بیان کرد: دو کشتی‌گیر مدال‌آور جهانی این شهرستان انتظار داشتند تا مسئولان به سراغ آنها بروند.
وی گفت: در زمانه‌ای که ورزش کشورمان رنگ و بوی سیاسی به خود گرفته است کشتی هنوز از ورزش‌های فرهنگ‌ساز و ارزشمند است و در تمرینات کار خود را با سلام و صلوات آغاز کرده و پایان می‌دهیم همچنین در اردوهای مختلف چندین سفر زیارتی به مرقد مطهر امام امت و حضرت معصومه (س) داریم.
این مربی سازنده ورزش مازندران با گلایه از مسئولان آملی، اظهار کرد: هم‌اکنون مکانی که برای ورزش کشتی در کانون بسیج سپاه آمل برای ورزشکاران در نظر گرفته شد ناچیز است و انتظار داریم مکان مناسب‌تری برای تمرین در نظر گرفته شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار