باید توچه داشت که فقدان صنایع تبدیلی در کاهش درآمد کشاورزان و روستاییان منطقه نقش اساسی دارد. واجب است به این بخش در استان مازندران توجه بیشتری شود تا چرخ تولید در استان روانتر بچرخد .
کد خبر: ۸۴۲۶۹۰
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۵ 27 April 2020

به گزارش تابناک مازندران، در چند سال اخیر رهبر فرزانه انقلاب بر توجه بیشتر به اقتصاد مقاومتی تاکید دارند و در بیشتر سخنرانی ها به آن اشاره نمودند .

بر اساس این گزارش یکی از بخش های مهم در تحقق اقتصاد مقاومتی توجه به بخش کشاورزی می باشد که در واقع می تواند بستر اصلی تحقق اقتصاد مقاومتی باشد .

متاسفانه تا کنون برنامه ریزی صحیح برای تشویق کشاورزان در این زمینه ها اجرا نشده است. 

ساخت کارخانه های تولیدات کشاورزی، صنایع تبدیلی و انبارهای مناسب برای محصولات کشاورزی در مازندران از ضروری ترین کارهاست ولی اکنون در این بخش مشکل وجود دارد.

در ضمن توسعه بخش کشاورزی و همچنین روستایی مفهوم مهمی در توسعه ملی است.

روستاها به عنوان مجتمع های زیستی و بستر اصلی فعالیت های زراعی، تبلور حیات اقتصادی- اجتماعی کشورمان هستند که با چالش های متعددی روبه رویند؛ از جمله کم سوادی کشاورزان، درآمد کم و بیکاری فصلی، ماشینی نبودن فعالیت ها و... .

در چند دهه اخیر، توسعه و آبادانی روستایی همواره یکی از دغدغه های اصلی توسعه ملی و منطقه ای بوده است. برای رسیدن به توسعه روستایی، توجه به روستاها و ترقی بخش کشاورزی و فعالیت های وابسته به آن لازم است.

به هر روی باید توچه داشت که فقدان صنایع تبدیلی در کاهش درآمد کشاورزان و روستاییان منطقه نقش اساسی دارد.

بنا بر این واجب است به این بخش در استان مازندران توجه بیشتری شود تا چرخ تولید در استان روانتر بچرخد .

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار