مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران ﺑﺎ ﺑﯿﺎن اینکه ﻓﺮھﻨﮓ ﻏﺪﯾﺮ رﻣﺰ ﭘﻮﯾﺎﯾﯽ و ﻣﺎﻧﺪﮔﺎری ﺷﯿﻌﻪ اﺳﺖ، ﮔﻔﺖ: اﻣﺮوز ھﻤﻪ ﺗﻼش دﺷﻤﻨﺎن اﺳﻼم ﺧﺪﺷﻪدار ﮐﺮدن اﯾﻦ ﻓﺮھﻨﮓ اﺻﯿﻞ اﺳﻼﻣﯽ اﺳﺖ.
کد خبر: ۱۰۴۲۷۵
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۵ 01 October 2015
به گزارش تابناک مازندران از شهرستان ساری به نقل از روابط عمومی اداره‌کل تبلیغات اسلامی مازندران، حجت‌الاسلام ناصر شکریان با اشاره به اینکه به برکت پیروزی انقلاب اسلامی امروز غدیر در عرصه جهانی نیز در حال نهادینه شدن است، اظهار کرد: باید از ظرفیت‌های موجود در کشور به منظور بسط و گسترش هر چه بیشتر فرهنگ غدیر در آن سوی مرزهای جغرافیایی بهره گیریم.
شکریان فرهنگ غدیر را عامل رفع همه مشکلات و ناهنجاری‌های جامعه بشری دانست و تصریح کرد: اگر مفهوم متعالی و ارزشمند غدیر در جهان امروز به عنوان یک فرهنگ و گفتمان نهادینه شود بشریت به سعادت و تعالی حقیقی دست خواهد یافت.
 وی با تأکید بر این که امروز باید در سایه فرهنگ غدیر در جهت وحدت امت اسلامی گام برداریم، خاطرنشان کرد: دشمنان اسلام تلاش می‌کنند با سوء‌استفاده از برخی مسائل، زمینه جدایی و تفرقه امت اسلام را فراهم کنند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران ادامه داد: با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی به رهبری امام راحل، اسلام، رسالت، ولایت و غدیر تجدید حیات یافت و با تداوم رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای این مکتب حیات بخش چنان با عظمت و عزت در جهان معرفی شد که در تاریخ اسلام بی‌نظیر است.
شکریان پیام غدیر را نجات‌بخش اسلام، انقلاب اسلامی و همه مسلمانان دانست و ادامه داد: معرفی پیام غدیر باید رویکرد همه متولیان دینی کشور باشد.
وی با بیان اینکه این واقعه عظیم سندی برای تداوم خط رسالت در جلوه امامت است، خاطرنشان کرد: غدیر صراطی مستقیم است که به سنت پیامبر اکرم (ص) منتهی می‌شود.
این مسئول با اعلام اﯾﻦﮐﻪ ﻓﺮھﻨﮓ ﻏﺪﯾﺮ ﺑﺎﯾﺪ در رأس دﻏﺪﻏﻪھﺎی اﺻﻠﯽ ﺷﯿﻌﯿﺎن ﻗﺮار ﮔﯿﺮد، ﭼﺮا ﮐﻪ ﻏﺪﯾﺮ رﻣﺰ ﭘﻮﯾﺎﯾﯽ و ﻣﺎﻧﺪﮔﺎری ﺷﯿﻌﻪ اﺳﺖ، ﮔﻔﺖ: اﻣﺮوز ھﻤﻪ ﺗﻼش دﺷﻤﻨﺎن اﺳﻼم ﺧﺪﺷﻪ‌دار ﮐﺮدن اﯾﻦ ﻓﺮھﻨﮓ اﺻﯿﻞ اﺳﻼﻣﯽ اﺳﺖ.
عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران از ﻏﺪﯾﺮ ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﯾﮏ ﺟﺮﯾﺎن ﺳﺎزﻧﺪه و ﻧﺠﺎتﺑﺨﺶ ﻧﺎم ﺑﺮد و اﻓﺰود: اﻧﺴﺎن‌ھﺎ ﺗﻨﮫﺎ در ﺳﺎﯾﻪ ﻓﺮھﻨﮓﻏﺪﯾﺮ ﻣﯽﺗﻮاﻧﻨﺪ ﺑﻪ ﺳﻌﺎدت دﻧﯿﺎ و آﺧﺮت دﺳﺖ ﯾﺎﺑﻨﺪ.
 این استاد حوزه و دانشگاه در مازندران ﺑﺎ ﺑﯿﺎن اﯾﻦﮐﻪ ﻓﺮھﻨﮓ ﻋﺪاﻟﺖ، ظﻠﻢ‌ﺳﺘﯿﺰی و اﺳﺘﮑﺒﺎرﺳﺘﯿﺰی ﺑﻪ واﺳﻄﻪ ﺗﺤﻘﻖ ﻓﺮھﻨﮓ ﻏﺪﯾﺮﻋﻤﻠﯽ ﺷﺪه و ﮔﺴﺘﺮش ﺧﻮاھﺪ ﯾﺎﻓﺖ، بیان ﮐﺮد: اﻣﺮوز ﺗﺮوﯾﺞ اﯾﻦ ﻓﺮھﻨﮓ ﻧﺎب ﯾﮑﯽ از اوﻟﻮﯾﺖ‌ھﺎی ﻧﻈﺎم اﺳﻼﻣﯽ اﺳﺖ.
شکریان ﺑﺎ ﺗﺎﮐﯿﺪ ﺑﺮ اﯾﻦﮐﻪ ﻋﯿﺪ ﻏﺪﯾﺮﺧﻢ ﺑﺎﯾﺪ ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﺑﺰرگﺗﺮﯾﻦ ﻋﯿﺪ ﻣﺴﻠﻤﺎﻧﺎن در ھﻤﻪ دﻧﯿﺎ ﻣﻌﺮﻓﯽ و ﺗﮑﺮﯾﻢ ﺷﻮد، ﯾﺎدآور ﺷﺪ: ﻣﻌﺮﻓﯽ و ﮔﺮاﻣﯿﺪاﺷﺖ اﯾﻦ ﻋﯿﺪ ﺑﺰرگ ﺑﯿﺶ از ﭘﯿﺶﻣﻮﺟﺐ اﻋﺘﻼی ﻧﺎم ﻣﻮﻻ ﻋﻠﯽ(ع) و ﺳﯿﺮه و روش اﯾﻦ اﻣﺎم ھﻤﺎم می‌شود.
ﻣﺪﯾﺮﮐﻞ ﺗﺒﻠﯿﻐﺎت اﺳﻼﻣﯽ مازندران ﺑﺎ ﺑﯿﺎن اشاره به اینکه زواﯾﺎ و ﻓﻠﺴﻔﻪ واﻗﻌﻪ ﻏﺪﯾﺮﺧﻢ ﺑﺎﯾﺪ ﺑﻪ ﺻﻮرت ﮐﺎﻣﻞ ﺑﺮای ﻗﺸﺮھﺎی ﻣﺨﺘﻠﻒ ﺟﺎﻣﻌﻪ روﺷﻦ ﺷﻮد، ﺧﺎطﺮﻧﺸﺎن ﮐﺮد: ﺗﺒﯿﯿﻦ ﻓﺮھﻨﮓ ﻏﺪﯾﺮ ﺗﻨﮫﺎ راه روﺷﻦ ﺷﺪن ﺣﻘﯿﻘﺖ اﺳﻼم و اﺷﺎﻋﻪ ﻋﺪاﻟﺖ در ﺟﺎﻣﻌﻪ اﺳﺖ.
 وی با اشاره به اینکه امروز همه ما در برابر مسأله مهم غدیر رسالت داریم، یادآور شد: در این راستا لازم است ضمن برنامه‌ریزی دقیق، اهداف غدیر را در امور جامعه نهادینه کرد.
 خطیب موقت نماز جمعه بابل در پایان گفت: غدیر تفکر و فرهنگ جاودانه تشیع است و اختصاص به مقطع و زمان خاص ندارد و این تفکر باید همه جا و همه وقت در جامعه متبلور باشد و این از مهم‌ترین وظایف مسئولان به‌ویژه متولیان فرهنگی است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار