کد خبر: ۱۱۷۰۲۵۰
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۴ 08 June 2024

به گزارش تابناک مازندران ، خبرهای انتظامی مورخ 19 خرداد ماه سال جاری جهت انتشار تقدیم حضور می گردد.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
دستگيري عاملان چاقو کشي در "نکا"
فرمانده انتظامي شهرستان نکا از دستگيري 5 چاقو کش و عامل شرارت در اين شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري پليس، سرهنگ "قاسم عزيزي" در تشريح اين خبر اظهارداشت: پس از اعلام مرکز فوريت هاي پليسي 110 مبني بر وقوع يک مورد نزاع و درگيري  با چاقوکشي در يکي از پارک هاي شهر نکا توسط 5 جوان، موضوع با اعزام نيرو به محل وقوع جرم به صورت ويژه در دستور کار ماموران قرار گرفت.
وي با بيان اينکه متهمان پيش از حضور ماموران از محل متواري شده بودند، افزود: ماموران با تحقيقات تخصصي و بررسي هاي دقيق  ،هر 5 عامل درگيري و چاقوکشي را شناسايي و پس از هماهنگي با مقام قضائي در يك عمليات غافلگيرانه دستگير کردند.
سرهنگ عزيزي تصريح كرد: متهمان در تحقيقات اوليه پليس به جرم خود مبني بر چاقوکشي به دليل اختلافات شخصي اعتراف کردند.
فزمانده انتظامي شهرستان نکا در پايان با اشاره به اينکه متهمان با تشکيل پرونده به مرجع قضايي معرفي شدند، تاکيد کرد: امنيت شهروندان و احساس کامل آرامش مردم عزيز هدف نيروي انتظامي بوده و پليس اجازه جولان به اراذل و اوباش را نخواهد داد.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
توقيف تويوتا لندکروز قاچاق در آمل
فرمانده انتظامي شهرستان آمل از توقيف يک خودروي لندکروز قاچاق 170 ميليارد ريالي با پلاک سرقتي خبر داد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري پليس،سرهنگ "مجيد باقري" در تشريح اين خبر گفت : در راستاي طرح تشديد مبارزه با قاچاق کالا هاي گمرکي و  خودروهاي خارجي قاچاق ، ماموران انتظامي شهرستان آمل موضوع را با کنترل محورهاي ورودي و خروجي به سمت پايتخت در دستور کار خود قرار دادند.
وي افزود: ماموران انتظامي شهرستان آمل در محور هراز با انجام اقدامات اطلاعاتي يک خودروي تويوتا لندکروز که فاقد هرگونه مدارک گمرکي و داراي پلاک جعلي و سرقتي بوده را شناسايي و آن را توقيف کردند.
فرمانده انتظامي شهرستان آمل از دستگيري راننده خودروي لندکروز براي سير مراحل قانوني به مرجع قضائي خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش خودروي قاچاق توقيفي را حدود 170ميليارد ريال برآورد کردند.
سرهنگ "مجيد باقري" با اشاره به دستگيري متهم و معرفي آن به مرجع قضائي، تصريح كرد: پليس در راستاي تامين امنيت مردم و فراهم كردن شرايط سالم اقتصادي در كشور، مقابله با قاچاق کالا و ارز و مبارزه با قاچاقچيان را به صورت ويژه در دستور كار قرار داده و شهروندان در اين زمينه مي توانند با پليس 110 همکاري کامل داشته باشند.
----------------------------------------------------------------------------------------------------
مزايده خودرو و اقلام آمادي فرسوده فراجا در مازندران
معاون آماد و پشتيباني فرماندهي انتظامي استان از فروش خودرو واقلام آمادي در طرح مزايده اقلام فرسوده انتظامي استان خبر داد .
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ مجتبي  عاليشاه در تشريح اين خبر، گفت: در اين طرح که از روز پنج شنبه 17خرداد ماه 1403 شروع شده است، خودرو ها، موتورسيکلت ها و مقادير قابل توجهي اقلام فرسوده آمادي به فروش خواهد رسيد .
معاون آماد و پشتيباني فرماندهي انتظامي استان تصريح کرد:  در اين طرح 97 دستگاه خودرو شامل سواري سمند ،پژو405 ،پژو 206 ،پرايد 132بنز E240  ،بنز c240 ،ون دليکا،مگان ،وانت دوکابين فوتون ،وانت دوکابين ايسوزو ،سوزوکي، کاپرا، وانت نيسان  و 53 دستگاه انواع موتور سيکلت اوراقي و مقاديري از اقلام فرسوده آمادي از طريق مزايده عمومي به فروش خواهد رفت .
سرهنگ عالشياه خاطرنشان کرد: متقاضيان مي توانند براي شرکت تا روز شنبه 26 خرداد ماه در مزايده از ساعت 8 صبح تا 3 بعد از ظهر به آدرس مازندران، ساري ، جاده نكاء ، بعد از شرکت نفت،روبروي ايران خودرو رضايي، جنب محله هولاء ، به معاونت آماد و پشتيباني انتظامي استان مازندران مراجعه کنند .
وي همچنين اظهار داشت: افراد متقاضي در صورت داشتن هرگونه ابهام و يا راهنمايي بيشتر مي توانند با با شماره تلفن هاي 21824264-011و 21824233-011تماس بگيرند.
-------------------------------------------------------------------------------------------------

کشف 3 تن چوب جنگلي قاچاق درمحمودآباد
فرمانده انتظامي شهرستان محمودآباد از کشف 3 تن چوب جنگلي قاچاق ازيک خودروي نيسان خبر داد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري پليس، سرهنگ "محمودحسين زاده" با اعلام اين خبر افزود: در راستاي مبارزه با قاچاق محصولات و فرآورده هاي جنگلي ، ماموران پاسگاه کلوده آمل حين گشت زني در يکي از مسيرهاي حوزه استحفاظي خود به يک خودروي نيسان حامل چوب مشکوک شدند.
وي، افزود: ماموران خودروي مورد نظر را متوقف و در بازرسي از آن 3 تن چوب که به صورت غير مجاز از جنگل هاي  اين شهرستان برداشت شده بود، کشف کردند.
فرمانده انتظامي شهرستان محمودآبادضمن بيان دستگيري راننده خودروي نيسان به عنولان قاچاقچي چوب هاي جنگلي ، تصريح کرد : ماموران محصولات قاچاق کشف شده را به اداره منابع طبيعي شهرستان محمودآباد تحويل دادند.
سرهنگ حسين زاده در پايان با اشاره به اين كه قطع درختان جنگلي ، به تاراج بردن منابع ملي بوده و تبعات زيست محيطي زيادي را در پي دارد، از شهروندان خواست : در صورت مشاهده فعاليت غيرقانوني قاچاقچيان چوب و محصولات حاصل از آن مراتب را سريعا به پليس 110 اطلاع دهند.
-------------------------------------------------------------------------------------------------
دستگيري 3 سارق حرفه اي خودرو در شهرستان چالوس
فرمانده انتظامي شهرستان چالوس از دستگيري 3 سارق حرفه اي و کشف 2 خودروي پرايد و سوزوکي سرقتي خبر داد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري پليس سرهنگ "محسن سليماني" با تشريح جزئيات اين خبر اظهار داشت: در پي اعلام وقوع يک فقره سرقت خودرو پرايد در چالوس و سرقت يک خودروي سوزوکي از شهرستان همجوار، به منظور شناسايي و دستگيري سارقان و متواري شدن خودروها ، موضوع بطور ويژه در دستور کار ماموران قرار گرفت.
وي از کنترل محورهاي خروجي شهرستان چالوس بويژه در مسير کندوان توسط ماموران خبر داد و افزود: ماموران کلانتري 13 مرزن آباد با هوشياري تمام خودوري سوزوکي سرقتي را شناسايي و در اقدامي ضربتي آن را توقيف و يک سارق خودرو را دستگير کردند. 
فرمانده انتظامي شهرستان چالوس از شناسايي خودروي پراي سرقت شده توسط ماموران پاسگاه ولي آباد در محور کندوان سخن به ميان آورد و گفت : ماموران پاسگاه ولي آباد بلافاصله پس از شناسايي خودروي پرايد سرقتي آن را توقيف و  2 سارق غير بومي خودرو را دستگير کردند.
سرهنگ سليماني در پايان تصريح کرد : هر 3 سارق پس از تشکيل پرونده،به دستور قاضي پرونده تحويل زندان شدند.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
دستگيري اخاذ اينترنتي در گلوگاه
فرمانده انتظامي شهرستان گلوگاه از شناسايي و دستگيري فردي که با دسترسي به تصاوير خصوصي يکي از شهروندان قصد اخاذي از وي را داشت،خبر داد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري پليس ، سرهنگ "محمودکلواني" در تشريح اين خبر گفت : ماموران پليس فتا در پي دريافت شکوائيه اي از يک خانم ، مبني بر دريافت تصاوير شخصي وي و تهديد به انتشار آن در شبکه هاي اجتماعي به  قصد اخاذي ، رسيدگى به اين پرونده ‌را به ‌صورت ويژه در دستور کار خود قرار دادند.
وي افزود: ماموران پليس فتا پس از بررسي ادله ارائه شده توسط شاکيه و مستندات جمع‌آوري شده، هويت دقيق مزاحم اينترنتي را شناسايي و پس از هماهنگي قضائي وي را دستگير کردند.
سرهنگ کلواني بيان داشت: متهم در تحقيقات مقدماتي که منکر هرگونه ارتکاب جرمي بوده  و با سخنان گمراه‌ کننده قصد فريب پليس را داشت اما با هوشياري کارآگاهان سايبري، لب به سخن گشود و به بزه ارتکابي خود اعتراف کرد.
فرمانده انتظامي شهرستان گلوگاه ضمن اشاره به ماده 16 قانون جرايم رايانه‌اي بيان داشت: برابر قانون هر گاه فردي به‌ و‌سيله سامانه‌‌هاي رايانه‌‌اي يا مخابراتي، فيلم يا صوت يا تصوير ديگري را تغيير دهد يا تحريف کند و آن را منتشر يا با علم به تغيير يا تحريف منتشر کند، به‌ نحوي که عرفاً موجب هتک حيثيت او شود ، مجرم محسوب شده و مجازات متناسب براي آن درنظر گرفته شده است.
سرهنگ کلواني با بيان اينکه لازم است کاربران اينترنتي در خصوص کسب آگاهي از قوانين موجود در حوزه فضاي مجازي توجه لازم و جانب احتياط را داشته باشند،گفت : شهروندان در صورت مواجه شدن با موارد مشکوک و مجرمانه مراتب را از طريق سايت پليس فتا به آدرس اينترنتي WWW.CYBERPOLICE.IR گزارش نمايند.
------------------------------------------------------------------------------------------------
سارقان ساختمان هاي نيمه کاره در دام پليس تنکابن
فرمانده انتظامي شهرستان تنکابن از دستگيري 4 سارق ساختمان هاي نيمه کاره با 21 فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "بهادر ديلمي" در تشريح اين خبر،گفت: در پي وقوع چند فقره سرقت از ساختمان هاي نيمه کاره، موضوع در دستور کار ماموران انتظامي قرار گرفت.
وي افزود: در اين راستا ماموران پليس آگاهي اين فرماندهي با انجام اقدامات پليسي، 4 سارق سابقه دار را شناسايي و پس از هماهنگي قضائي آنها را دستگير کردند.
فرمانده انتظامي شهرستان تنکابن خاطرنشان کرد: متهمان در بازجويي هاي به عمل آمده به 21 فقره سرقت اعتراف کردند و پس از تشکيل پرونده به مرجع قضائي معرفي شدند.
سرهنگ ديلمي در خاتمه به شهروندان توصيه کرد: هشدار هاي پليس را در خصوص پيشگيري از سرقت جدي گرفته و در صورت مشاهده هر گونه مورد مشکوک مراتب را سريعاً به پليس110 اطلاع دهند. 

خبر سلمان مهدوی 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار