ظهور یک سنگین وزن کشتی فرنگی جهان
در دیدار فینال وزن ۱۳۰ کیلوگرم مسابقات کشتی فرنگی رنکینگ مجارستان، امشب، فردین هدایتی سنگین وزن مازندرانی اهل آمل با پیروزی برابر حریف قدرتمند و دارنده مدال المپیک، به عنوان قهرمانی دست یافت و مدال طلا را به گردن آویخت.
کد خبر: ۱۱۷۰۲۸۳
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۷ 08 June 2024

به گزارش تابناک مازندران ، رقابت‌های سه وزن نخست رقابت‌های بین المللی کشتی فرنگی رنکینگ اتحادیه جهانی کشتی جام امره پولیاک و یانوس وارگا از امروز (شنبه) در شهر بوداپست مجارستان آغاز شد. در مهمترین رقابت این دوره از پیکارها، فردین هدایتی نماینده ایران با اقتدار از سد قهرمان نامدار ترکیه گذشت. 

 

فردین هدایتی غول ترکیه‌ای را شکست داد

در وزن ۱۳۰ کیلوگرم فردین هدایتی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۴ بر صفر از سد رضا کایالپ قهرمان چند دوره جهان و دارنده مدال های نقره و برنز المپیک از ترکیه گذشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت.

 

فردین هدایتی قهرمان کشتی فرنگی رنکینگ جهانی با برد دو قهرمان جهان

 

 

هدایتی در وزن ۱۳۰ کیلوگرم پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۴ بر صفر از سد رضا کایالپ قهرمان چند دوره جهان و دارنده مدال‌های نقره و برنز المپیک از ترکیه گذشت و به نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله مقابل آلن الکسیوس سیوراریو دارنده مدال برنز جهان از رومانی با نتیجه ۸ بر صفر به برتری دست یافت و راهی دیدار فینال شد.

هدایتی در دیدار پایانی با یاکوبی کاجایا دارنده مدال نقره المپیک و برنز جهان از گرجستان مصاف می دهد.

قدرت‌نمایی بچه غول کشتی ایران حیرت اتحادیه جهانی کشتی را به همراه داشت. این اتحادیه با انتشار فیلمی از برد وی برابر رضا کایالپ ترک نوشت: هدایتی جوان با عبور از قهرمان جهان راهی دور نیمه‌نهایی شد.

هدایتی در حالی موفق به شکست یکی از بزرگان کشتی جهان شد که در گذشته وی را به عنوان الگوی اصلی خود در بین قهرمانان این رشته معرفی کرده بود.

کایالپ که پنج عنوان قهرمانی جهان را در کارنامه دارد مرد بی‌رقیب کشتی فرنگی اروپا است. او ۱۲ طلا و یک نقره قهرمانی قاره سبز را در کارنامه دارد.

هدایتی که با کسب عنوان قهرمانی جوانان جهان به ورزش ایران معرفی شد طرفدار پرسپولیس است. 

 

جالب اینکه در کشتی دنیا کمتر پیش می‌آید که سه نفر برتر یک وزن از یک کشور باشند اما فرنگی‌کاران سنگین وزن ایران اکنون همه مدال‌های مهم ۱۳۰کیلو را به نام خود زده‌اند؛ بعداز طلای میرزازاده و یوسفی در جهان، حالا یک آملی جوان در ۲۰سالگی نایب‌قهرمان المپیک را مغلوب کرده است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار