استاندار مازندران خبر داد:
در فصل زراعی امسال در ۵۸ هزار هکتار از مزارع استان گندم کشت شد که از این میزان ۲۶ هزار و ۱۶۶ هکتار آبی و ۳۱ هزار و ۹۲۴ هکتار دیگر آن نیز دیم بود
کد خبر: ۱۱۷۰۹۰۷
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۵ 12 June 2024

به گزارش تابناک مازندران ، یوسف نوری استاندار مازندران در بازدید از شهر جویبار ضمن بازدید از مراحل مختلف نحوه خرید تضمینی گندم مازاد بر مصرف نیاز کشاورزان مازندران و همچنین نحوه آزمایش و دپوی این محصول، گفت که پیش بینی می شود در سالجاری ۱۲۰ هزار تن گندم مازاد بر مصرف نیاز کشاورزان این استان خریداری شود.

 

 

خرید ۱۲۰ هزار تن گندم مازاد بر مصرف نیاز کشاورزان مازندران  

وی با بیان اینکه با توجه به شرایط اقلیمی مازندران احتمال جوانه زدن و فاسد شدن گندم وجود دارد، گفت: با سازمان انرژی اتمی صحبت شد تا ازطریق صنعت پرتو این مهم را مدیریت کنند که البته از این گندم‌ها برای خوراک دام استفاده شود تا ‌کشاورزان متضرر نشوند.

مقام عالی دولت در مازندران با بیان اینکه باتوجه به بارش مطلوب در فصل زراعی امسال، شاهد خرید خوب گندم در استان مازندران باشیم، گفت: باید بذر سازگار با اقلیم مازندران در این استان کشت شود و مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع‌طبیعی به همین منظور نیز فعال شده است.

نوری افزود: در فصل زراعی امسال در ۵۸ هزار هکتار از مزارع استان گندم کشت شد که از این میزان ۲۶ هزار و ۱۶۶ هکتار آبی و ۳۱ هزار و ۹۲۴ هکتار دیگر آن نیز دیم بود.

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار