رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با تأکید بر افزایش فرزندپروری در بین خانواده‌های مازنی، گفت: کلینیک‌های مشاوره باروری در استان مازندران ایجاد شود.
کد خبر: ۱۲۲۶۶۳
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۴ 02 November 2015
به گزارش تابناک مازندران، قاسم جان بابایی امروز در همایش تبیین سیاست‌های کلی جمعیت مبتنی بر سلامتی مادر و کودک در راستای ارتقای نرخ باروری کلی در سالن هلال‌احمر مازندران، اظهار داشت: بحث باروری و کاهش جمعیت یکی از چالش‌های حوزه  سلامت است.

وی افزود: تغییر در الگوی زندگی مردم باید به‌عنوان یک اولویت در جامعه باشد و رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز از مسئولان مرتبط خواست در این زمینه ورود پیدا کنند که خوشبختانه اقدامات خوبی در حال انجام است.

جان بابایی تصریح کرد: فرهنگ ایرانی اسلامی از گذشته تاکنون برداشتن فرزندان زیاد و سالم تأکید داشت که با الهام  گرفتن از آموزه‌های دینی باید تلاش کنیم فرزند آوری را افزایش دهیم.

وی افزود: در گذشته شاید تفکر فرزند آوری و تعدد فرزند سنتی بوده اما اکنون این ایده درست است زیرا سرمایه اصلی هر کشور نیروی انسانی آن کشور است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: متأسفانه در سه دهه اخیر، نرخ رشد جمعیت و نرخ باروری ما کاهش پیدا کرده که این امر نگران کننده است.

وی بیان داشت: باید به ازای هر زوج حداقل 2 فرزند داشته باشیم که متأسفانه برداشت نادرست از فرهنگ غربی، جامعه را با چالش مواجه کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران افزود: طبق آمار یک سوم خانم‌ها در سنین 20 تا 30 سال و نیمی از آقایان در همین سنین مجرد هستند.

جان بابایی گفت: سرطان پستان و رحم از سرطان‌های شایع در زنان بوده که با ازدواج به هنگام و باروری به‌موقع می‌توانیم درصد ابتلا به این  بیماری‌ها را کاهش دهیم.

وی افزود: اگر بخواهیم این موضوع رفع شود باید به یک دغدغه برای همه افراد جامعه تبدیل و همه متولیان در جهت ازدواج به‌موقع و فرزند آوری تلاش کنند.

جان بابایی افزود: موضوعات مهم در این حوزه بحث اجتماعی که زیربنایی بوده و موضوع اقتصادی که روبنایی است در بحث اجتماعی باید نگرش‌ها را تغییر داد و خانواده‌ها را برای فرزند آوری تشویق کرد.

وی به ساخت کلینیک‌های مشاوره باروری در استان اشره کرد و گفت: میزان جمعیت هر کشور نشان دهنده شاخص توانمند آن جامعه بوده که باید نگرانی در این حوزه  را با تغییر نگرش رفع کنیم.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار