معاون فرماندار شهرستان نور گفت: فروش تراکم مازاد و اجازه ساخت‎وساز، سبب تبدیل شدن شهر به پارکینگ عمومی شده است.
کد خبر: ۱۲۴۴۱۱
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۴ 05 November 2015
به گزارش تابناک مازندران، سعید یزدانی ظهر امروز در جلسه ستاد جلوگیری از ساخت‌وساز غیرمجاز در این شهرستان، اظهار کرد: جلوگیری از ساخت‌وساز غیرمجاز، به وی‍‍ژه در حریم‌ها باید توسط متولیان امر با جدیت پیگیری شود.

وی افزود: اداره راه و شهرسازی موظف به حفظ حریم خود است و باید ضمن جلوگیری از احداث بنای غیرمجاز، ساخت‌وسازهای غیرمجاز را تخریب کند و نسبت به آزادسازی حریم راه اقدام کند.

معاون فرماندار شهرستان نور تصریح کرد: دستگاه‌های ذی‌ربط از جمله اتحادیه‌های صنفی باید از صدور مجوز فعالیت و پروانه کسب برای بناهای غیرمجاز خودداری کنند.

این مسئول خواستار عدم فروش تراکم مازاد در شهرها توسط شهرداری‌ها شد و افزود: فروش تراکم مازاد شهرها را تبدیل به پارکینگ عمومی کرده است.

یزدانی ساخت‌وساز در حریم رودخانه‌ها را یکی از معضلات دانست و تصریح کرد: بسیاری از این ساخت‌وسازها ضمن ایراد خسارت و ضرر و زیان به صاحبان بنا موجب بروز سیل، خسارات به تاسیسات، دیگر شهروندان و هزینه سنگین برای دولت می‌شود.

وی تاکید کرد: جلوگیری از ساخت‌وساز غیرمجاز و تخریب بناهای احداثی در حریم رودخانه‌ها نیاز به حکم قضایی ندارد، زیرا قانون صراحتا این وظیفه را تعیین کرده و متولی نیز مشخص است.

معاون فرماندار شهرستان نور تجاوز به منابع طبیعی و احداث بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی را از دیگر معضلات در ساخت‎وساز غیرمجاز دانست و بیان کرد: با انجام ده‌گردشی از ساخت‌وساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی جلوگیری شده لیکن باید با امر تجاوز به منابع طبیعی و تغییر کاربری مبارزه جدی صورت گیرد.

این مسئول از جهاد کشاورزی خواست تا آمار دقیقی از اراضی کشاورزی و باغات شهرستان تهیه و به ستاد ارائه کند.

یزدانی در پایان خواستار بازنگری در تهیه طرح هادی روستاهایی که 10 سال قبل طرح هادی آنها به اتمام رسیده گفت: تهیه و اجرای طرح هادی به وی‍ژه در این روستاها سبب کاهش ساخت‌وساز غیرمجاز می‌شود.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار