استاندار مازندران با بیان اینکه تنها هدف در استان باید خدمت به مردم، نظام و انقلاب تعریف شود، اضافه کرد: در بعضی از مواقع در استان دچار چالش‌ها، افکار خام و بی‌محتوا می‌شویم و برخی‌های که زندگی آن‌ها از کنار همین مسائل می‌گذرد و نان آن‌ها از همین‌جا تامین می‌شود، به این مسائل دامن می‌زنند که اصلا درست نیست.
کد خبر: ۱۴۱۷۸۹
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۷ 08 December 2015
به گزارش تابناک مازندران، ربیع فلاح‌جلودار ظهر امروز به‌ مناسبت هفته وقف در اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران حضور یافت و با رؤسای ادارات اوقاف شهرستان‌ها، معاونان، مدیران ستادی و مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران دیدار کرد.

استاندار مازندران در این دیدار پیاده‌روی اربعین حسینی را یکی از تجمع‌های بزرگ بین‌المللی جهان دانست و اظهار کرد: حضور میلیون‌ها عزادار در راهپیمایی اربعین حسینی نشان‌دهنده وجود عشق به حضرت سید و سالار شهیدان در بین جوامع اسلامی است.

ربیع فلاح‌جلودار از حضور 220 هیئت مذهبی مازندران در مراسم 28 صفر در مشهد مقدس خبر داد و گفت: همان ستادی که در اربعین تشکیل شد در 28 صفر دائر و تدابیر ویژه‌ای برای آن اتخاذ می‌شود.

وی هفته وقف را یک کار ارزشمند و فرهنگی دانست و افزود: وقف از گذشته تاکنون در کشور ما اتفاق افتاده و همه علما، فقها، انبیا و امامان معصوم از وقف و موقوفات به نیکی یاد می‌کنند.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه وقف تنها برای مسلمانان نیست بلکه برای انسان‌های غیرمسلمان نیز است، تصریح کرد: مازندران استانی ولایت‌مدار و پناهگاه امام‌زادگان بوده و این مسئله مسئولیت را برای مسئولان دشوار کرده است.

این مسئول با بیان اینکه از مجموعه اوقاف انتظار می‌رود در اجرای صحیح و امینانه نیت واقفان حساسیت به‌خرج دهد و باید در این راه اطلاع‌رسانی صورت گیرد، اضافه کرد: تمامی اطلاعات وقف و موقوفات در مازندران به‌صورت الکترونیکی در آمده که این کار ارزشمند است.

فلاح با تاکید بر اینکه وقف‌نامه‌ها سند ارزشمند تاریخی و فرهنگی دریا علویان هستند که باید از آن‌ها حفاظت شود، افزود: سازمان‌های مردم‌نهاد به حوزه وقف ورود پیدا کنند و زبان گویای اوقاف در مناطق مختلف باشند.

وی با بیان اینکه خیران در حوزه‌های مختلف ده‌ها میلیارد هزینه می‌کنند اما مسئله وقف از همه این‌ها مهم‌تر است، ادامه داد: تمامی ابعاد اقتصاد مقاومتی در وقف وجود دارد و کلمه وقف به‌عنوان یک جریان باید در اقتصاد مقاومتی در جامعه قرار گیرد.

استاندار مازندران هفته وقف را فرصتی مناسب برای ترویج فرهنگ وقف در جامعه دانست و اضافه کرد: این توفیق به وجود آمده که سازمان اوقاف می‌تواند یک هفته از این فرصت استفاده کند و به ترویج و تبیین اهداف وقف در جامعه بپردازد.

این مسئول با بیان اینکه وقف هرچه بیشتر در جامعه نشر پیدا کند باز هم جای کار دارد، افزود: باید از ظرفیت موقوفات بهره‌برداری کاملی شود و مدیری که در استان روی کار می‌آید باید به ارکان اساسی اسلام که یکی از آن‌ها وقف است، معتقد باشد.

فلاح به سند چشم‌انداز 1404 اشاره کرد و گفت: ما حرف می‌زنیم اما دیگران عمل می‌کنند در حالی که کشورهای دیگر در خواب بودند ولی حال از ما پیشی گرفتند.

وی با بیان اینکه در دنیا برای ما محدودیت‌هایی به‌وجود آوردند ولی ما باید با اقتصاد مقاومتی از ظرفیت‌ها بهره‌گیری کنیم، تصریح کرد: واقفان در وقف اموال خود ایثار و ازخودگذشتگی کردند و توصیه می‌کنم تعداد واقفان ما در سال‌های جاری باید افزایش پیدا کند.

استاندار مازندران با بیان اینکه تنها هدف در استان باید خدمت به مردم، نظام و انقلاب تعریف شود، اضافه کرد: در بعضی از مواقع در استان دچار چالش‌ها، افکار خام و بی‌محتوا می‌شویم و برخی‌های که زندگی آن‌ها از کنار همین مسائل می‌گذرد و نان آن‌ها از همین‌جا تامین می‌شود، به این مسائل دامن می‌زنند که اصلا درست نیست.

این مسئول در پایان گفت: مازندران از دیگر استان‌ها در برخورداری از توانمندی‌ها سرآمد کشور است اما پیشرفت‌های ما محدود بوده که باید تلاش کنیم.

فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار