خانواده‎های شهدا از بهره‎برداری سیاسی به‌نام شهید و یادواره‌های شهدا، گلایه‌مند هستند.
کد خبر: ۱۴۲۶۸۸
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۱ 11 December 2015
به گزارش تابناک مازندران، در حالی‎که بسیاری از مسئولان و دست‌اندرکاران انتخابات کشور بر استفاده نکردن از امکانات دولتی له یا علیه کاندیداها تأکید دارند و علاوه بر این در سخنرانی‌های مختلف از داوطلبان انتخابات می‌خواهند که با احساسات مردم بازی نشده و از محافلی مانند یادواره‌های شهدا برداشت‌های سیاسی و انتخاباتی نشود اما در عمل چیز دیگری مشاهده می‎شود.

فضای انتخابات و تبلیغات کاندیداهای احتمالی به‌ویژه مجلس شورای اسلامی از ماه‌هاست که در رسانه‌های مجازی و مکتوب و گروه‌های مختلف آغاز شده و حتی برخی‌ها نیز پیشاپیش خود را برنده انتخابات معرفی می‌کنند.

بی‌تعارف باید بگوییم که ممنوعیت استفاده از فضای اداری و دولتی برای تبلیغ کاندیداها و برخورد با افراد متخلف، تنها در حد یک شعار و رفع تکلیف است، زیرا حتی بیشترین تبلیغات هدفمند را در ادارات، سازمان‎ها و نهادهای وابسته به دولت و از سوی اداری‌ها می‎بینیم.

از این‌ها که بگذریم، عامه مردم آن‌قدر به بصیرت و درک کافی رسیده‌اند که فرق برنامه‌های تبلیغی با سایر برنامه‎ها را به‎خوبی می‌فهمند؛ آنها می‌دانند که به‌عنوان نمونه نباید از یادواره‌های شهدا برداشت‎های سیاسی کرد و این مراسم به جولانگاهی برای تبلیغات تبدیل شود.

یکی از فرزندان شهید گفت: قرار است که روز جمعه 20 آذرماه بعد از نماز مغرب و عشا یادواره شهدای در یکی از روستاهای نکا برگزار شود، در حالی‌که از قبل هیچ مشورتی با خانواده‌های شهدا نشد و از آنها نظرخواهی صورت نگرفت.

مهدی نظری اظهار کرد: چگونه می‎شود که در 48 ساعت برای یادواره شهدا برنامه‎ریزی شود، البته نظیر این برنامه در چهار سال قبل نیز به نام یادواره شهدا و برای معرفی یکی از کاندیداها صورت گرفت که موجب رنجش خانواده‎های شهدا شد.

فرزند سردار شهید موسی نظری بیان کرد: حتی کارت دعوت برای ما صادر نشد و تلفنی دعوت شده‌ایم و جالب‌تر اینکه معمولاً در یادواره‎های شهدا از قبل سخنران و مداح انتخاب و اعلام می‎شود و البته نظر خانواده‎های شهدا را نیز باید جویا شوند، اما نه‌تنها مشورتی با خانواده شهدا انجام نشد بلکه هنوز مداح و سخنران مراسم مشخص نیست.

نظری ادامه داد: همه این‌ها در حالی است که ما خانواده 27 شهید برای برگزاری یادواره شهدا برای 20 روز آینده برنامه‎ریزی کرده‌ایم و سخنران و مداح نیز مشخص شده است.

وی در پایان گفت: آن‌طور که شنیده شده قرار است یکی از کاندیداهای احتمالی مجلس شورای اسلامی در این برنامه سخنرانی کند و خانواده‌های شهدا از این بابت که از نام و مراسم شهید بهره‌برداری سیاسی می‎شود و تصمیم‎گیرندگان نیز از خانواده شهید نبودند، گلایه‌مند هستند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار