فرمانده انتظامی بابل با اعلام اینکه فردی به بهانه کمک به سالمندان در هنگام دریافت وجه از دستگاه‌های خودپرداز از حساب آنها سرقت می‌کرد، گفت: سارق بابلی با تلاش مأموران پلیس آگاهی این شهرستان دستگیر شد.
کد خبر: ۱۴۸۶۷۴
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۶ 20 December 2015
به گزارش تابناک مازندران، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سیدمحسن جعفری اظهار کرد: در پی مراجعه افرادی سالمند به پلیس آگاهی بابل مبنی بر سرقت از حساب بانکی آنان توسط فردی ناشناس موضوع در دستور کار مأموران اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه ماموران با بررسی‌های همه جانبه و اقدامات فنی و پلیسی، متهم به نام «غ ـ ب» را شناسایی و در اقدامی عملیاتی وی دستگیر شد، اضافه کرد: متهم با پرسه زدن در جلوی بانک‌ها به بهانه کمک به سالمندانی که توانایی برداشت وجه از دستگاه‌های خودپرداز را نداشتند، در اقدامی حیله‌گرانه، کارت‌های باطله‌ای که از قبل تهیه کرده بود را در داخل دستگاه خودپرداز قرار داده و سپس به بهانه ضبط کارت‌شان توسط دستگاه، کارت عابر متعلق به افراد سالمند را سرقت و با رمزی که در اختیار وی قرار داده بودند از حساب آنها برداشت کرده بود.  

فرمانده انتظامی بابل تصریح کرد: متهم در بازجویی‌ها تاکنون به هشت فقره سرقت حساب افراد سالمند با این روش اعتراف کرد.

این مسئول در پایان با تأکید بر اینکه شهروندان از قرار دادن رمز کارت عابر خود در دسترس افراد ناشناس خودداری کنند، گفت: در صورت مواجهه با چنین افراد بلافاصله مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 اعلام کنند.

* دستگیری «ابی کفتار» سارق حرفه‌ای اموال داخل خودرو

فرمانده انتظامی جویبار اظهار کرد: در پی وقوع چندین فقره سرقت وجه نقد از داخل خودرو در شهرستان جویبار موضوع در دستور کار مأموران انتظامی این شهرستان قرار گرفت.

سیدرحمان رضازاده با بیان اینکه در این سرقت‌ها، سارق معمولاً اقدام به سرقت از خودروهایی کرده بود که پس از مراجعه به بانک‌ها وجه نقد یا اموال خود را در داخل خودروهای‌شان جا گذاشته بودند، افزود: مأموران با به‌کارگیری منابع اطلاعاتی و تحقیقات گسترده پلیسی فردی به نام «ف ـ الف» معروف به «ابی کفتار» اهل و ساکن استان کرمانشاه که دارای سابقه کیفری بوده مظنون شده و وی را در عملیاتی ضربتی دستگیر کردند.

وی با بیان اینکه متهم که انتخاب سوژه‌های خود از جلوی بانک‌ها در فرصتی مناسب اقدام به سرقت کرده بود، تصریح کرد: وی در بازجویی‌ها تاکنون به هفت فقره سرقت با هم‌دستی فردی به نام «م ـ ر» اعتراف کرد.

رضازاده با اشاره به اینکه متهم و هم‌دست سارق که در ادامه این عملیات دستگیر شد، پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی و تحقیقات پلیس در این زمینه همچنان ادامه دارد، گفت: همشهریان از نگهداری اموال و اشیاء قیمتی نظیر وجه نقد، طلا و ... در داخل خودرو خودداری کنند و به هنگام حمل هرگونه اشیای قیمتی مراقب اطراف خود باشند تا طعمه افراد فرصت‌طلب نشوند.

فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار