فرماندار چالوس
فرماندار چالوس با اشاره به فرسوده بودن بخش دیالیز بیمارستان آیت‌الله طالقانی چالوس گفت: جابه‌جایی این بخش همراه با تجهیز امکانات مورد نیاز ضروری است.
کد خبر: ۱۷۹۱۹۳
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۴ 10 February 2016

به گزارش تابناک مازندران، محمد‌ناصر زندی در مراسم افتتاحیه بخش‌های تخصصی و فوق‌تخصصی بیمارستان آیت‌الله طالقانی چالوس که با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران و مسئولان شهرستانی صورت گرفت، اظهار کرد: با توجه به فرسوده شدن این بخش قرار شد تا در آینده‌ای نزدیک بخش دیالیز جدید و مجهزی را در محوطه بیمارستان آیت‌الله طالقانی چالوس راه‌اندازی شود.

وی با ابراز خرسندی از اینکه در سال‌های اخیر تلاش خوبی در حوزه درمان شهرستان چالوس صورت گرفت، بیان کرد: با توجه به اینکه شهرستان چالوس قطب گردشگری در غرب استان محسوب می‌شود، بنابراین نیازمند تامین اعتبارات و امکانات ملی در تمام حوزه‌ها و به‌ویژه بخش بهداشت و درمان است.

فرماندار چالوس با تاکید بر اینکه باید به‌صورت لحظه‌ای به‌داد مردم رسید، افزود: انتظار شهروندان و مسافرانی که به این شهرستان سفر می‌کنند این است که به‌دلیل بعد مسافت با مرکز استان مازندران و یا پایتخت باید امکانات اولیه در این منطقه فراهم شود.

وی توسعه بخش‌های CCU و ICU بیمارستان آیت‌الله طالقانی را گامی مثبت در توسعه فضاهای درمانی این شهرستان عنوان کرد و افزود: برای ارتقای امکانات و تجهیزات در این مرکز نباید بیکار نشست و یکی از خواسته‌های مردم در حوزه بهداشت و درمان سامان‌دهی بخش جراحی قلب و آنژیو‌گرافی در این مرکز می‌باشد تا بتوان بخش عظیمی از آلام مردم را در این زمینه کاهش داد.

زندی راه‌اندازی بخش شیمی‌درمانی را در این کلینیک تخصصی و فوق‌تخصصی هدیه دانشگاه علوم پزشکی به مردم منطقه عنوان کرد و ادامه داد: یکی از مشکلاتی که در این زمینه جود دارد کمبود نیروی انسانی، خدماتی و کمبود پزشک متخصص در این مرکز است چرا که با وجود 218 تخت در این بیمارستان بدون شک باید نیروی انسانی نیز به‌موازات آن تامین شود.

*تامین اعتبار برای تکمیل کلینیک فوق‌تخصصی

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان چالوس نیز افتتاح کلینیک وِیژه تخصصی و فوق‌تخصصی را حاصل پی‌گیری‌های دانشگاه علوم پزشکی مازندران، رئیس بیمارستان آیت‌الله طالقانی چالوس و مدیران و مسئولان شهرستانی دانست و اظهار کرد: با راه‌اندازی این مرکز که دارای 12 اتاق است بیماران با تعرفه دولتی ویزیت می‌شوند.

حدیث گردکلی از ارتقای تخت‌های  ICU2 این مرکز از 12 تخت به 24 خبر داد و افزود: بخش مراقبت‌های ویژه ( ICU) بیماران بزرگسال و بخش مراقبت‌های ویژه کودکان ‌(PCCU) بیمار با 12 تخت افتتاح شد که چهار تخت برای مراقبت‌های ویژه کودکان اختصاص داده شد.

وی با اشاره به اینکه به‌طور همزمان بخش خون و انکولوژی و اتاق‌های زایمان و انتظار زنان بار‌دار نیز با اعتبار 2 میلیارد ریال و 14 تخت افتتاح شد، خاطر‌نشان کرد: 14 تخت نیز در بخش خون و انکولوژی مورد بهره برداری قرار گفت.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان چالوس تبدیل بلوک زایمان از سنتی به LDR را با اختصاص چهار اتاق ویژه از دیگر پروژه‌های تازه تاسیس در بیمارستان آیت‌الله طالقانی چالوس عنوان کرد و افزود: برای راه‌اندازی این بخش‌ها تاکنون 360 میلیون تومان اعتبار هزینه شد.

وی در پایان با اشاره به اینکه برای تکمیل و تجهیز تمام بخش‌های کلینیک تخصصی و فوق‌تخصصی بیمارستان آیت‌الله طالقانی چالوس 620 میلیون تومان اعتبار نیاز است، گفت: کلینیک دندانپزشکی چالوس نیز که یکی از نیازهای اساسی مرم منطقه غرب مازندران بود با 6 تخت مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار