مدیرکل امور اجتماعی استانداری مازندران گفت : امسال 589 نفراز متکدیان مرکز استان ساماندهی شدند.
کد خبر: ۱۹۰۹۷۴
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۵ 02 March 2016

به گزارش تابناک مازندران،عیسی طوسی در جلسه ساماندهی مناطق ویژه اجتماعی استان مازندران افزود : 296 نفر برابر با 51 درصد از این متکدیان زن هستند.


وی با اشاره به اینکه 149 نفر از متکدیان تحت پوشش کمیته امداد و 31 نفر نیز تحت پوشش بهزیستی قرار دارند، اظهار داشت: 415 نفر از متکدیان مرکز استان بیسواد هستند.


مدیر کل امور اجتماعی استانداری مازندران با اشاره به این نکته که 34 درصد از متکدیان ساماندهی شده بیشتر از سه بار اقدام به گدایی کرده بودند، گفت: 10 درصد متکدیان کودکان زیر 10 سال ، 12 درصد 10 تا 20 سال ، شش درصد 21 تا 30 سال و مابقی بالای 40 سال دارند.


طوسی با بیان اینکه 77 نفر از متکدیان مشکوک به ویروس اچ ای وی بودند، ادامه داد: پس از بررسی و انجام آزمایش پزشکی ، چهار نفر از آنان به اچ آی وی مثبت مبتلا بودند.


وی با اشاره به اینکه 140 نفر از متکدیان اعتیاد به مواد مخدر داشتند، خاطر نشان کرد: چهار نفر از آنان نیز اتباع خارجی بودند.


وی از همکاری نیروی انتظامی و شهرداری ساری قدر دانی کرد و گفت: حدود 405 نفر از متکدیان تحت پوشش حمایتی دستگاهی قرار ندارند که باید به این موضوع توجه جدی شود.


مدیر کل امور اجتماعی استانداری مازندران از برگزاری مانور سه روزه جمع آوری و ساماندهی متکدیان خبر داد و گفت: این مانور از پانزدهم تا هفدهم ماه جاری با همکاری شهرداری ها، نیروی انتظامی ، بهزیستی و کمیته امداد برگزار می شود.


مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری مازندران نیز از جمع آوری 93 متکدی در سال جاری خبر داد و گفت : بیشتر این گداهای خارجی اتباع پاکستان بودند که پس از دستگیری طی مراحل قانونی به کشورشان بازگردانده شدند.


غلامعلی کریم پور اضافه کرد: اکنون خانواده ای از اتباع خارجی در مناطق آلوده و آسیب پذیر استان مازندران سکونت ندارند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار