رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه تعرفه آزمایشگاه‎ها مطابق با سایر تعرفه‎های پزشکی افزایش نیافته است،گفت: هنوز آزمایشگاه نتوانسته است به اندازه کافی رشد کند و یکی از دلایل آن نیز تعرفه‎ها هستند.
کد خبر: ۲۱۹۳۵۷
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۰ 26 April 2016

به گزارش تابناک مازندران، قاسم جان‎بابایی  در همایش روز آزمایشگاه که در سالن آیت‎الله کوهستانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران برگزار شد، اظهار کرد: جامعه آزمایشگاهی این استان مغفول و مظلوم مانده است و بخش مهمی از آن به تعرفه‎ها باز می‎گردد.

وی با بیان اینکه تعرفه آزمایشگاه‎ها مطابق با سایر تعرفه‎های پزشکی افزایش نیافته است، افزود: هنوز آزمایشگاه نتوانسته است به اندازه کافی رشد کند و یکی از دلایل آن نیز تعرفه‎ها بوده و در برخی موارد ممکن است خدمت به‌خوبی شکل نگیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اینکه فعالیت آزمایشگاهی نیاز به سخت‌افزار و نرم‌افزار مناسب دارد، تصریح کرد: لوازم مصرفی و کیت‎های آزمایشگاهی باید به‌روز شود و در کنار آن تعرفه‎ها باید به مقدار منطقی بالا بیاید تا پاسخ‎گویی بهتری به مردم داده شود و به همکاران آزمایشگاهی نیز ادای دین کرده باشیم.

جان‎بابایی با تأکید بر هماهنگی بیشتر بین جامعه بالینی و علوم آزمایشگاهی برای ایجاد یک سرمایه‎گذاری موفق، گفت: آزمایشگاه‎های سایر نقاط کشور بهتر از مازندران نیست و از طرفی نیز متخصصان این استان از نظر علمی و عملی به‎خوبی فعالیت می‎کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران بار دیگر بر ضرروت هماهنگی بین همکاران بالینی و آزمایشگاهی و نداشتن فعالیت موازی در این رابطه، تصریح کرد: با کمک این دو مجموعه متخصص، می‎توانیم در بخش‎هایی از جمله انگل‌شناسی و قارچ‌‌شناسی به جامعه هدف خدمات بهتری بدهیم و هم اینکه حقوق همکاران در این بخش تضییع نشده و بعضاً متخصصانی که به دلیل نبود شغل حتی در مراکز خرید! کار می‌کنند، نیز وارد این حرفه شوند.

وی ادامه داد: آزمایشگاه و پاتولوژی باید از حالت عمومی خارج شوند، البته ممکن است یکی دو مرکز خصوصی نیز داشته باشیم، اما در بحث پاتولوژی می‎بینیم که خیلی متناسب با پیشرفت کلینک‌های پیش نرفت، لذا همکاران این دو بخش، باید سرمایه‎گذاری کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران اظهار امیدواری کرد که وضعیت پاتولوژی مازندران بهتر شود و این مجموعه‎ها به‌صورت تک‌تخصصی فعالیت کنند.

جان‎بابایی در پایان گفت: وقتی سرمایه‎گذاری انجام و توسعه ایجاد شود، افرادی که برای موقعیت شغلی به خارج از استان مراجعه می‎کنند، نیز در این بخش به‌کار گرفته می‌شوند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار