کد خبر: ۲۲۰۴۴
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۱ 12 April 2015
رئیس اتحادیه فرش دستباف نور خواستار بیمه تامین اجتماعی و بازنشستگی فرشبافان این شهرستان شد و گفت: تا اوایل سال گذشته بیمه این قشر انجام می‌شد ولی از آن موقع متوقف و حتی بیمه برخی افراد لغو شد.
 به گزارش خبرگزاری فارس، زهرا احمدی‌براتی بعدازظهر امروز در جمع تعداد زیادی از بانوان قالیباف این شهرستان در مراسم گرامیداشت هفته زن ضمن تبریک روز زن، مادر و میلاد دخت نبی‌اکرم (ص) افزود: بانوان در کنار فعالیت در منزل، خانه‌داری، همسرداری و تربیت فرزندان، قالیبافی را به عنوان یک شغل خانگی پذیرفتند و با همه سختی‌های موجود فعالیت می‌کنند.

 وی با اشاره به اینکه این بانوان که به منظور اشتغال و کمک به اقتصاد خانواده مراحل آموزش، آزمون و بافت را طی و هم‌اکنون نیز فعال هستند، خواستار بیمه تامین اجتماعی و بازنشستگی بودند که تا اوایل سال گذشته انجام می‌شد ولی از آن موقع متوقف شد و حتی بیمه برخی افراد لغو شد.

رئیس اتحادیه فرش دستباف شهرستان نور ادامه داد: این اتحادیه قریب به یک‌هزار و 300 عضو دارد و هم‌اکنون نیز حدود 300 پرونده متقاضیان در انتظار صدور مجوز بیمه است و حدود 50 پرونده هم مراحل لازم را گذرانده و نتیجه کمیسیون پزشکی نیز اعلام و در انتظار مجوز عقد قرارداد است.

وی خواستار تدابیر لازم برای عرضه تولیدات بافندگان شهرستان با ایجاد نمایشگاه‌های دائمی در شهرستان شد.

فرمانده حوزه بسیج اصناف شهرستان نور هم در این دیدار با تبریک میلاد حضرت فاطمه(س)، روز زن و روز مادر، در گزارشی اظهار کرد: اتحادیه فرش دستباف شهرستان نور با قریب به یک‌هزار و 300 عضو به عنوان یکی از اتحادیه‌های صنفی فعال در بین 22 اتحادیه صنفی شهرستان محسوب می‌شود.

نعمت‌الله مومنی افزود: حوزه بسیج اصناف با همکاری رئیس اتحادیه اقدام به راه‌اندازی و فعال کردن پایگاه بسیج در این اتحادیه کرده که قریب به 200 نفر از قالیبافان عضو پایگاه حضرت زینب(س) این اتحادیه هستند.

وی تصریح کرد: این دیدار به بهانه روز زن و به پیشنهاد فرمانده پایگاه و رئیس اتحادیه انجام شد و فرصتی بود تا برخی از مشکلات این قشر که در محیط خانه و خانواده فعالیت تولیدی و اقتصادی دارند، به اقتصاد خانواده کمک کنند، در دیدار با نماینده مردم در مجلس مطرح و نسبت به رفع آن اقدام شود.

نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار یکی از دغدغه‌های مهم در کشور بحث اشتغال است، که بانوان قالیباف خود در امر اشتغال و درآمدزایی پیش‌گام شدند، گفت: این بانوان در منازل و کارگاه‌های کوچک ضمن اشتغال و درآمدزایی، همچنین کمک به اقتصاد خانواده، سهم به‌سزایی در تولید و ارزآوری دارند.

عبدالوحید  فیاضی با اشاره به اینکه فرش‌‌بافی به عنوان صنعتی که حرف برای گفتن دارد و یک محصول ارزشمند صادراتی است، خاطرنشان کرد: این صنعت می‌تواند با صادرات، به کشور از نظر وابستگی به نفت کمک کند و نیازمند حمایت است.

وی تصریح کرد: برخی اقدامات،از جمله عدم بیمه و یا قطع بیمه فرشبافان گام به عقب برداشتن است و نباید این اتفاق بیفتد، بلکه باید حمایت شوند و هزینه‌های تولید را هم کاهش داد.

نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: من به این صنعت امیدوارم و باید موانع و چالش‌های پیش‌روی این صنعت و فعالان آن رفع و از میان برداشته شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار