با حضور وزیر بهداشت
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: ساختمان مرکز جامعه بیماران کلیوی شهروند در ساری با حضور وزیر بهداشت به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۲۲۴۳۷۸
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۷ 04 May 2016

به گزارش تابناک مازندران، علی جان‌بابایی در حاشیه افتتاح مرکز جامعه بیماران کلیوی شهروند (بیمارستان مهر سابق) ساری، اظهار کرد: ساختمان مرکز جامعه بیماران کلیوی شهروند در زیربنای دو هزار و 550 مترمربع با 48 تختدر 4 طبقه ساخته شد.

وی با بیان اینکه مرکز جامعه بیماران کلیوی شهروند از سال 94 آغاز به کار کرد،یادآور شد: این مرکز با هزینه‌ای بیشتر از 95 میلیارد ریال ساخته شد که 50 میلیارد ریال آن مربوط به تجهیزات پزشکی و 45 میلیارد ریال دیگر به تاسیسات و ساختمان مربوط می‌شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران تصریح کرد: دارا بودن درمانگاه فوق تخصصی و تخصصی، اتاق عمل سرپایی، اتاقریکاوری، آزمایشگاه تخصصی، رادیولوژی و سونوگرافی از فضاهای جانبی این مرکز است که از سوی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با مشارکت شورای اسلامی و شهرداری در شهر ساری ساخته شد.

جان‌بابایی افزود: در این مرکز دو اتاق برای عمل جراحی ویژه و برای بیماران کلیوی و دیالیزی تجهیز می‌شود.

وی اظهار کرد: در حال حاضر در شهرستان‌های بهشهر، جویبار، سوادکوه و کلاردشت و چندین شهر دیگر استان در سال جاری مرکز دیالیز ساخته شده و راه‌اندازی مرکز دیالیز در غرب استان در چالوس در دست اقدام است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران تصریح کرد: بر اساس آمار حدود هزار و 550 بیمار کلیوی وجود دارد که 880 نفر از این بیماران دیالیزی و 670 نفر دیگر پیوند کلیه هستند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار