کد خبر: ۲۳۸۶۷
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۱ 16 April 2015
مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش از ایجاد ۲۴۰ مرکز مشاوره در ادارات آموزش و پرورش کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، علی اصغر احمدی امروز در بازدید از مرکز مشاوره بهشهر اظهار داشت: نیاز جامعه برای دریافت مشاوره زیاد بوده که تاکنون بیش از 240 مرکز مشاوره در کشور راه اندازی شده است.

وی با اشاره به اینکه مراکز مشاوره خانواده در استان‌های کشور به شدت در حال افزایش است، افزود: مراکز مشاوره قادر به پاسخگویی هر تعداد مراجعات هستند و هم اکنون نیز این مراکز به صورت میانگین پاسخگویی 10 مشاوره در هفته هستند.

احمدی زندگی در حال تغییر و رشد انتظارات از زندگی را از دلایل اصلی نیاز جامعه به مشاوره عنوان کرد و گفت: وجود تنوع شخصیتی انسان‌ها، انتظارات آنان و پیچیده شدن روابط انسانی و تاثیرگذاری از منابع متعدد فرهنگی از دلایلی بوده که انسان‌ها برای دریافت مشاوره به مراکز تخصصی مراجعه می‌کنند.

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش با اشاره به ضرورت جدی گرفتن مشاوره دانش آموزی نیز بیان کرد: در انجمن اولیا و مربیان با رویکرد خانواده‌ها توسعه مراکز مشاوره را دنبال می‌کنیم.

احمدی از اختصاص ردیف اعتباری مخصوص مراکز مشاوره خبر داد و با بیان اینکه سهم استان‌ها در دریافت این اعتبار به میزان تعداد مراکز مشاوره استانی است، گفت: 2 میلیارد تومان اعتبار ویژه مراکز مشاوره اختصاص یافته است.

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: انجمن اولیا و مربیان در سال 94 فعالیت‌های متنوعی را پیش رو دارد و برنامه آموزشی مشاوران، جذب مدرسان آموزش خانواده و توسعه مراکز مشاوره ای از مهم‌ترین برنامه‌های آموزش و پرورش است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار