کد خبر: ۲۴۰۵۵۳
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۱ 04 June 2016
فرماندار ویژه آمل گفت: شهرستان آمل به‌دلیل نزدیکی به پایتخت و برخورداری از مزایای محور مواصلاتی هراز، در مازندران، بیشترین مهاجران افغانستانی را دارد.

به گزارش تابناک مازندران، احمد منفرد در جلسه ستاد کارگروه اتباع خارجه این شهرستان با حضور مدیرکل اداره امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری و جمعی از مسؤولان این شهرستان که در دفتر فرماندار برگزار شد با بیان اینکه ورود اتباع خارجی به‌ویژه افغانستانی‌ها به کشور به‌طور شناور به چشم می‌آید که مشکل اجتماعی را برای نظام جمهوری به‌وجود می‌آورند، اظهار کرد: مهاجران افغانستانی که به‌طور غیرقانونی وارد خاک ایران شده‌اند، مشکلاتی چون اعتیاد و قاچاق مواد مخدر را به همراه خود می‌آورند.

وی با اشاره به اینکه از زمان حضور مهاجرین غیرمجاز به کشور شاهد قتل‌هایی در برخی از نقاط کشور هستیم، افزود: افغانستانی‎ها از طریق مرزها به‌طور پنهانی وارد میهن می‌شوند.

فرماندار ویژه آمل با تأکید براینکه با وجود برخورد شدید نیروهای امنیتی و مرزنشین، مسؤولان استانی و شهرستانی نیز باید دست به دست هم داده و از ورود این اتباع جلوگیری به‌عمل آورند، اضافه کرد: شهرستان آمل به‌دلیل نزدیکی به پایتخت و برخورداری از مزایای محور مواصلاتی هراز، در استان مازندران، بیشترین مهاجران افغانستانی را دارد.

این مسؤول با بیان اینکه در این زمینه آژانس‌ها و شرکت‌های مسافرتی آگاهی نسبت به تردد این اتباع ندارند و این افراد به‌راحتی سوار خودروها شده و مسافرت می‌کنند، تصریح کرد: برای جلوگیری از تردد آنها باید به آژانس‌های مسافرتی و شرکت‌های پایانه اطلاع‌رسانی شود.

منفرد نقش رسانه‌ها را برای اطلاع‌رسانی به واحدهای تولیدی، صنعتی، خدماتی برای عدم به‌کارگیری از نیروهای افغانستانی غیرمجاز بسیار مهم دانست و گفت: با توجه به اصل قانون اساسی به‌کارگیری این افراد در ساخت‌وسازهای ساختمانی، کارگری در واحدهای تولیدی و صنعتی جرم است.

وی با اعلام اینکه باید بانک اطلاعاتی برای شناسایی دقیق تعداد اتباع افغانستانی در این استان تشکیل شود، بیان کرد: مهم‌ترین حرکت برای جلوگیری از افزایش ورود اتباع بیگانه حرکت فرهنگی و اطلاع‌رسانی دقیق به مردم است.

فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار