کد خبر: ۲۵۱۹۷۲
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۴ 26 June 2016
با آغاز ماه مبارک رمضان بازار جگرکی و کبابی‌های سطح شهرها داغ است و شاهد حضور مردم پس از افطار در این مراکز هستیم.

به گزارش تابناک مازندران، با آغاز ماه مبارک رمضان شاهد رونق برخی مشاغل هستیم؛ این روزها بازار جگرکی و کبابی‌هایی که اطراف میدان‌ها مستقر هستند داغ است و شاهد حضور بسیار مردم پس از افطار در این مراکز هستیم.

نکته جالب این است که قبل از ماه مبارک رمضان در این مکان‌ها اصلاً کبابی یا جگرکی نبود و با آغاز ماه مبارک رمضان رونق گرفت.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در این‌باره در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، اظهار کرد: جگر ازجمله محصولات خام دامی است که توسط کشتارگاه‌های استانی و خارج از استان با نظارت دامپزشکی عرضه می‌شود.

محسن اعرابی بیان کرد: افرادی که اقدام به پخت جگر و کباب در این ایام می‌کنند باید دارای کارت تندرستی باشند و موارد و توصیه‌های بهداشتی را رعایت کنند.

وی تصریح کرد: نکته مهم این است در ماه مبارک رمضان برخی از اماکنی که شغل‌شان جگرکی نیست در این ایام یعنی خارج از صنف این کار را آغاز می‌کنند که از طریق صنف مربوطه باید با این گروه برخورد شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران یادآور شد: همچنین اکیپ‌های سیار دامپزشکی و بهداشتی بعد از افطار در شهرهای مختلف بر فعالیت جگرکی و کبابی‌ها نظارت می‌کنند.

اعرابی با بیان اینکه مصرف دل، جگر و قلوه به‌دلیل چربی اشباع شده زمینه را برای بیماری‌های قلبی فراهم می‌کند، اضافه کرد: مصرف این فرآورده‌های گوشتی به‌دلیل اینکه دارای چربی و کلسترول هستند برای افراد چاق، فشار خون بالا، دیابتی‌ها و سابقه بیماران قلبی توصیه نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: به‌دلیل اینکه فاصله افطار تا سحر در ماه مبارک رمضان کم است اگر غذای سنگین بعد از افطار و شام مصرف شود موجب می‌شود نتوانند وعده سحری را میل کنند و در طول روزه‌داری با مشکل مواجه شوند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با تأکید بر اینکه هیچ اصراری بر مصرف کباب در ماه مبارک رمضان نیست، گفت: توصیه ما این است در ماه مبارک باید غذاهای سبک به‌ویژه میوه و سبزی میل شود ولی تصور بر این است که جگر و کباب دارای مواد غذایی غنی‌تر هستند.

اعرابی با اعلام اینکه 60 درصد جمعیت مازندران چاق و دارای اضافه وزن و بالای 40 درصد چربی خون بالا هستند، اظهار داشت: در طول سال یکی دو بار اشکال ندارد ولی بهتر است مصرف این گروه از مواد غذایی را در ماه رمضان تکرار نکنند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار