رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان میاندورود از اهدا 200 جلد کتاب از سوی فرمانده سپاه میاندورود خبر داد.
کد خبر: ۳۵۱۴۹۰
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۱ 30 December 2016
میانخبر، محمد طالبی رئیس کتابخانه‌های عمومی میاندورود در گفت‌وگو با خبرنگار ما، اظهار کرد: حسین جناسمی فرماندهی سپاه شهرستان میاندورود با حضور در کتابخانه عمومی امیرالمومنین (ع) شهر سورک این شهرستان مقدار 200 جلد کتاب با ارزش حدود 350 هزار تومان برای استفاده عموم از این منابع اهداء کرد.
 
عضو شورای فرهنگ عمومی میاندورود در این دیدار ضمن تشکر و تقدیر از مجموعه کارکنان کتابخانه‎های عمومی سطح شهرستان در فراهم کردن و بسترسازی فضای مطالعه و کتاب‌خوانی برای اهالی فرهنگ دوست و شهروندان شهرستان میاندورود، گفت: وقف و اهدای کتاب یک امر حساس و مهم است.
وی آیه قرآنی "لن تنالوا البرّ حتّی تنفقُوا مما تحبّون" هرگز به نیکوکاری نمی‌رسید مگر این که از آنچه دوست می‌دارید در راه خدا انفاق کنید، و آنچه انفاق می‌کنید، خداوند از آن آگاه است را بیان کرد و افزود: در این فضا یکی از بهترین کارهای خیر وقف و اهدای کتاب و دانائی به همشهریان و دوستان و آشنایان است.
 
جناسمی نیز يکي از مهم‌ترين تمهيدات دين اسلام را در راستاي دور انديشي و تامين آينده مسلمين و فرزندان آنها را پايه ريزي سنت حسنه وقف دانست و بیان کرد: وقتي به قرآن کريم و روايات اهل بيت (ع) و سنت عملي آنها رجوع مي‌کنيم، اهميت دو چندان اين سنت زيبا را درک می کنیم.
وی تصریح کرد: از آيات متعدد قرآن مي‌توان وقف را به‌عنوان يکي از مصاديق بارز اعمال صالحه يا باقيات صالحات معرفي کرد.
 
به گزارش میانخبر، اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان میاندورود در دو مرحله قبلی طرح وقف کتاب (اهدای کتاب، اهدای دانایی ) مقدار بیش از 150 جلد از طرف خیرین و واقفین سطح شهرستان کتاب تحویل و برای استفاده عموم در کتابخانه‎های عمومی شهر سورک و روستای اسرم قرار داده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار