معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی مازندران: تاکنون حدود 200 بیمار اوتیسم در استان شناسایی و زیرپوشش خدمات حمایتی ومراقبتی این اداره کل قرار گرفتند
کد خبر: ۵۸۶۵۰۲
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۲ 05 April 2018

به گزارش تابناک : " وحید حسین زاده" روز پنجشنبه که به همراه یوسفیان ملا نماینده مردم آمل درمجلس شورای اسلامی و رسولی فرماندار آمل از مرکز خورشید اوتیسم آمل بازدید کرده بود، گفت: اوتیسم، یک اختلال رشد است که در سه سال اول زندگی کودک ظاهر می شود و با تاثیرگذاری بر روی مغز کودک، رفتارهای اجتماعی و مهارت ارتباط برقرار کردن را مختل می کند.
وی با بیان اینکه متاسفانه شیوع بیماری اوتیسم رو به افزایش است و براساس تحقیقاتی که انجام شده تعداد مبتلایان پسر به این بیماری بیشتر بوده، ادامه داد: هم اکنون 4 مرکز روزانه اوتیسم در مازندران به بیماران اوتیسمی که تاکنون شناسایی و به این مراکز معرفی شدند، خدمات حمایتی ازجمله گفتاردرمانی، کادر درمانی و هنردرمانی ارائه می کنند.
معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی مازندران با بیان اینکه این اداره کل برای ارائه خدمات به هر بیمار اوتیسمی ماهانه حدود 450هزار تومان یارانه به مراکز خدماتی پرداخت می کند، افزود: بیماری اوتیسم در سنین کم وکودکی قابل کنترل حداقلی است و خانواده ها باید بدون نگرانی از نوع بیماری فرزندانشان، با معرفی ومراجعه به مراکز خدمات به بیماران اوتیسم از شدت و پیشروی بیماری پیشگیری کنند.
حسین زاده گفت: متاسفانه بسیاری از خانواده ها به خاطر نوع بیماری اوتیسم ونگاهی که جامعه به بیمار آنها دارند، از انتقال فرزند بیمارشان به این مراکز خودداری می کنند، درحالی که با مراجعه به موقع بیماران اوتیسم به این مراکز امکان بازگشت آنها به جامعه هموارتر خواهد شد.
وی همچنین گفت: خانواده ها برای نگهداری از این بیماران با مشکلاتی مواجه اند و این افراد مکانی مختص خود می خواهند که تامین این نیاز، تنها برعهده بهزیستی نیست.

 
 
 
منبع : صدا و سیما 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار