مسئول ستاد عتبات عالیات مازندران ضمن بیان اینکه استان مازندران جزو استان های برتر در امر کمک به باسازی عتبات عالیات بوده است از رشد 47 درصدی این کمک ها خبر داد
کد خبر: ۷۲۳۶۶
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۰ 05 August 2015
به گزارش تابناک محمدحسن اصغری در جمع خبرنگاران که در سالن اجتماعات کانون شهید باهنر این شهرستان برگزار شد با اشاره به اینکه رشد جمع‌آوری هدایا و نذورات عتبات عالیات مازندران را مدیون کمک‌های مردم این استان هستیم، اظهار کرد: در نجف صحن حضرت زهرا (س) در حال احداث است و این در توسعه حرم و گسترش نام این حضرت بسیار مهم است.
وی افزود: در حال حاضر 90 درصد بازسازی حرم‌ها انجام شده است که این امر در مدت 10 سال به طول انجامید.
مسئول ستاد عتبات عالیات مازندران با بیان اینکه مازندران در طول 11 سال خدمات در امر بازسازی حرم‌ها جزو پنج استان برتر کشور بوده است، تصریح کرد: مازندران در سال‌های 92 و 93 در مجموع با 114.7 درصد مشارکت در بازسازی عتبات عالیات رتبه نخست را در سطح کشور به خود اختصاص داده است.
وی خاطرنشان کرد: بر اساس اعلام ستاد بازسازی عتبات کشور، در بین ادارات کشور میز آموزش و پرورش و دادگستری مازندران به ترتیب در سه و دو سال متوالی رتبه نخست را کسب کردند.
اصغری جمع کل هدایا و خدمات ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مازندران از سال 83 تا پایان سال گذشته را 149 میلیارد و 107 میلیون و 539 هزار و 892 ریال عنوان کرد و افزود: جمع دریافتی هدایا در چهار ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 8 میلیارد و 214 میلیون و 956 هزار و 436 ریال بوده و از رشد 47 درصدی برخوردار است.
وی به پروژه‌های در دست اقدام ستاد بازسازی عتبات عالیات مازندران در سال 94 پرداخت و اظهار کرد: تامین هزینه احداث 500 متر از صحن مبارک حضرت زهرا (س) در نجف اشرف به ارزش 15 میلیارد ریال، تامین هزینه خرید 500 قالب خشت طلای گنبد امام حسین (ع) به ارزش 10 میلیون و 750 هزار ریال و مشارکت در ساخت صحن حضرت زینب کبری (س) در کربلا به ارزش 5 میلیارد ریال از پروژه‌های در دست اقدام ستاد بازسازی عتبات عالیات مازندران است.
مسئول ستاد عتبات عالیات مازندران در پایان گفت: هزینه ساخت هر مترمربع صحن حضرت زهرا (س) 30 میلیون ریال و هزینه خرید هر قالب خشت طلای گنبد امام حسین (ع) 21 میلیون و 500 هزار ریال است که به این خریداران سند افتخار اهدا می‌شود.
با اشاره به عملکرد ستاد مازندران به تفکیک شهرستان های استان اظهار داشت: شهرستان های ساری، بابل، قائم شهر، آمل، بهشهر و تنکابن به عنوان شهرهای برتر در جمع آوری هدایا از سال ۹۰ تا ۹۴ بوده اند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار