کد خبر: ۷۲۹۸
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۴ 23 February 2015

معاون استاندار مازندران با اشاره به اینکه پدیده طلاق یکی از مشکلات گریبانگیر استان است، گفت: دیگر موضوعی که استان را دچار مشکل کرده بحث اعتیاد است لذا این دو معقوله جز از طریق نهضت همگانی رفع نمی شود.

به گزارش ایسنا علیرضا یونسی در همایش تشکل های مردمی و مدنی بابل با اشاره به اینکه نوع کار تشکل های مردمی از جنس جوانمردی و خیرخواهی است، گفت: جوانمردی حالتی در انسان است که ثمره آن ایثار و از خود گذشتگی است؛ در معرفت دینی اسنان زمانی به فتوت می رسد که از خیلی از علایق خویش بگذرد.

وی با بیان اینکه این گونه کارها ماندگار بوده و در جان و دل آدمی تاثیرگذار است چرا که این گونه کار یک زیبایی توام با صداقت است، ادامه داد: مردم جامعه یا توانا و یا ناتوان هستند؛ در این حالت وظیفه افراد توانا است که در یک حرکت مشارکتی و جمعی مشکلات مردم را حل کنند.

معاون استاندار مازندران با اشاره به اینکه هیچ جامعه ای به موفقیت نمی رسد جز اینکه مردم با هم و خیرخواه هم بوده و مشارکت اجتماعی جدی داشته باشند، عنوان کرد: سرمایه مادی زمانی که هزینه شود کاهش مییابد، اما سرمایه اجتماعی که بزرگترین سرمایه جامعه است هر چه بر آن سرمایه گذاری شده و مورد استفاده قرار گیرد، بر قیمت و ارزش آن افزوده می شود.

وی با بیان اینکه سازمان‌های مردم نهاد در کنار سازمانهای خصوصی و دولتی ضلع سوم برای خدمت و بهبود وضعیت جامعه هستند، ادامه داد: بعد از تشکیل دولت تدبیر و امید مازندران نخستین استان کشور بود که دستور ابلاغ همکاری با سازمان‌های مردم نهاد را به دستگاه های اجرایی را صادر کرد.

یونسی ضمن اشاره به اینکه انتظار ما از فرمانداران همکاری جدی تشکل‌ ها و سازمان‌ های مردم نهاد با تشکیل جلسات متعدد است، عنوان کرد: سازمان‌های مردم نهاد وجدان پاک و چشمان بیدار جامعه هستند که در این شرایط سخت کمک کار جدی دولت در حل مسائل کشور هستند.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار مازندران با بیان اینکه تشکل های مردمی باید اعتماد سازی را ابتدا در بین خودشان انجام داده و از منفی‌ نگری دوری کنند، بیان کرد: سازمان های مردم نهاد وجدان های بیدار جامعه هستند لذا آنان می توانند نقاط ضعف و مشکلات دستگاه های اجرایی را به مسئولان گزارش داده و کمک کار ما در رفع این مشلات باشند.

وی از فعالیت 500 سازمان مردم نهاد در مازندران خبر داد و افزود: این سازمان ‌در حوزه‌ هایی چون زیست‌ محیطی، سلامت، اعتیاد، طلاق، زباله، خدماتی و ... در حال ارایه خدمات عام المنفعه به جامعه هستند.

یونسی با اشاره به اینکه پدیده طلاق یکی از مشکلات گریبانگیر استان است، خاطرنشان کرد: دیگر موضوعی که استان را دچار مشکل کرده بحث اعتیاد است لذا این دو معقوله جز از طریق نهضت همگانی رفع نمی شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار