از پیشکسوتان عرصه پزشکی و پزشکان نمونه استان مازندران با اهدای لوح و نتدیس تقدیر شد.
کد خبر: ۸۳۹۹۴
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۶ 27 August 2015
به گزارش تابناک مازندران به نقل از تسنیم قاسم جان بابایی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندراندر مراسم روز پزشک در مجتمع پیامبر اعظم ساری، اظهار داشت:  امروزه در علوم پرشکی مدیریت کردن بیمار مهم‌تر از تجویز دارو به بیمار است.
وی با بیان اینکه مدیریت بر بیمار در دوران گذشته با امکانات حداقل بهتر بوده است، تصریح کرد: پزشکان امروز باید از تجربیات پیشکسوتان در حوزه مدیریت علوم پزشکی استفاده کنند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اینکه امروز ما نگران هستیم که پزشکان ما ازحقوق پزشکی فاصله بگیرند، افزود: پزشکان باید تلاش کنند تا به موقع  و به بهترین وجه به مشکلات بیمار رسیدگی کنند.
جان بابایی افزود:  در حال حاضر پرشکان باید با تاسی از همه پیشکسوتان علوم پزشکی به اصل مدیریت و استفاده بهینه از خدمات تشخیصی و پاراکلنیک به مشکلات بیماران رسیدگی کنند.
وی با اشاره به موضوع طرح تحول سلامت وزارت بهداشت و درمان، افزود: برای نخستین بار پس از انقلاب توجه به حوزه  سلامت در کشور شده و حمایت مالی ومعنوی نیز صورت گرفت.
وی ادامه داد: در طرح تحول سلامت کاهش هزینه پرداختی بیمار در بخش بستری، سرپایی و صعب العلاج صورت گرفت و خدماتی که در علوم پرشکی در کشور به بیماران داده شد آرامش را در بین مردم ایجاد کرده است.
جان بابایی با بیان اینکه در طرح تحول سلامت بیماران صعب العلاج با کمترین هرینه درمان می‌شوند، تصریح کرد: در حال حاضر بیماران با به‌راحتی و با پرداختی ناچیز خدمات علوم پزشکی را دریافت می‌کنند.
رئیس دانشگاه علوم پرشکی مازندران با بیان اینکه به ازای اعتباری که در حوزه  بهداشت و درمان اختصاص یافته  خدمات بیشتری به بیماران ارائه شده است، خاطرنشان کرد: با وجود اینکه اجرای طرح تحول سلامت با مشکلات اقتصادی کشور مواجه شد ولی ما در ارائه خدمات به جامعه هدف با مشکل مواجه نشدیم.
وی با بیان اینکه در شروع کار دولت تدبیر و امید بدهی ما به پرسنل  و پزشکان حدود 10 تا 14 ماه بوده است، افزود: در حال حاضر بدهی ما حدود 3 ماه کاهش یافت.
جان بابایی افزود: با توجه به مشکلات اقتصادی که در کشور وجود دارد امیدواریم با وجود تاخیر در پرداختی پزشکان و حاشیه ها آرامشی که در بین مردم ایجاد شده است خدشه دار نشود.
جان بابایی گفت: در حال حاضر همچون گذشته شاهد حضور بیماران برای دریافت تخفیف هزینه های بیماری نیستیم و این موضوع همان ارزویی بود که داشتیم و مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز بود.
در پایان این مراسم از پیشکسوتان عرصه پزشکی و پزشکان نمونه استان مازندران با اهدای لوح و نتدیس تقدیر شد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار