کد خبر: ۹۲۶
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۳ 25 January 2015
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مازندران گفت که دریا مزیت مطلقی برای توسعه گردشگری در استان های شمالی است که تا کنون فراموش شده و استفاده درستی از آن نشده است.

به گزارش ایرنا،' دلاور بزرگ نیا ' افزود : گزارشی از ظرفیت های موجود آماده شده و قرار است در اختیار کارگروه گردشگری استان قرار گیرد که یکی از بخش های مهم آن توسعه گردشگری دریایی است.

وی ادامه داد : تنوع گردشگری در ایران بویژه در استان های شمالی نظیر مازندران بسیار زیاد است و باید با اولویت بندی در این خصوص از بخش هایی نظیر گردشگری دریایی که دارای مزیت مطلق است، بهترین استفاده را داشته باشیم.

بزرگ نیا با اشاره به اراده جدی مسوولان استان برای توسعه گردشگری دریایی در مازندران گفت : برخی از پروژه های مربوط به گردشگری دریایی به طور جدی در حال پیگیری است و سرمایه گذارانی نیز برای فعالیت در این بخش اعلام آمادگی کرده اند که ایجاد اسکله های تفریحی و گردشگری توسط بخش خصوصی یکی از آنها است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به هماهنگی های صورت گرفته و اعلام آمادگی بنادر استان برای همکاری با بخش خصوصی در زمینه توسعه اسکله های تفریحی و گردشگری، گفت: برخی از سرمایه گذاران در زمینه خریداری کشتی های تفریحی کروز اقداماتی کرده اند که در این خصوص در حال هماهنگی با بنادر به منظور استفاده از این امکانات هستیم.

وی اولویت های استان مازندران در زمینه گردشگری را در سه بخش گردشگری دریایی، سلامت و طبیعت گردی دانست و اظهار داشت: در بخش گردشگری دریایی در حال رایزنی با بنادر هستیم و از سوی دیگر خرید کشتی های تفریحی نیز صورت گرفته تا از این ظرفیت بالا که تا کنون نادیده گرفته شده، استفاده کنیم.

بزرگ نیا گردشگری سلامت را یکی دیگر از ظرفیت های استان مازندران در زمینه توسعه گردشگری دانست و گفت : بسته های مربوط به گردشگری سلامت تهیه شده که بزودی اعلام خواهد شد.

وی همچنین تاکید کرد : در گردشگری سلامت در بخش تندرستی کارهایی آغاز شده که امیدواریم با همکاری بخش خصوصی به نتیجه برسد و همچنین مطالعات توجیهی اقتصادی و اجتماعی آن نیز در حال انجام است تا مزیت های سرمایه گذاری در این بخش مشخص شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی طبیعت گردی و بوم گردی روستایی را از دیگر مزیت های استان در بحث گردشگری معرفی کرد و گفت: تلاش می کنیم در یکی دو سال آینده پروژه های مربوط به این بخش ها را به نتیجه برسانیم که در صورت تحقق آنها بخش گردشگری در استان با یک جهش قابل توجه مواجه می شود.
برچسب ها: گردشگری ، مازندران
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار