رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: یکی از موضوعاتی که در جامعه به آن توجه نمی‌شود؛ مسائل جنسی است که مورد غفلت پزشکان قرار گرفته و جایی برای پاسخ به سوالات بیمار یا ارجاع به مکان مشخص، تعریف نشده است.
کد خبر: ۹۵۱۰۳
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۸ 15 September 2015

به گزارش مازندران  قاسم در نخستین سمینار دوروزه سلامت جنسی که با همکاری دانشکده پرستاری و مامایی نسیبه ساری برگزار شد، اظهار کرد: مشکل اساسی در مورد سلامت جنسی و باروری داریم که ممکن است به صورت غیرمتعارف خود را نشان دهد و موجب ناپایداری خانواده را به همراه داشت.

وی اضافه کرد: یکی از موضوعاتی که در جامعه به آن توجه نمی‌شود؛ مسائل جنسی است که مورد غفلت پزشکان قرار گرفته و جایی برای پاسخ به سئوالات بیمار و یا ارجاع به مکان مشخص، تعریف نشده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: با برگزاری سمینار سلامت جنسی، این جسارت ایجاد شد تا در شرایطی که برخی‌ها بازگو کردن مسائل جنسی را بی‌حیایی می‌پندارند، چنین مسائلی عنوان شود.

جان‌بابایی بیان کرد: توجه نداشتن به مسائل جنسی که در خانواده و حتی تصمیم‌گیری‌های آن تاثیر دارد؛ ابهاماتی را به وجود می‌آورد که آن‌چه حیا تعریف می‌شود گاه باعث از هم‌پاشیدگی خانواده‎ها می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به مشکل اعتیاد در جوانان، افزود: این مشکل در دانشجویان نیز وجود دارد اما اگر آمارها ارائه نشود؛ مشکلی نیز حل نخواهد شد، لذا از آنجا که همین مشکل را در مسائل جنسی داریم؛ معتقدیم آمارهایی در این زمینه باید ارائه شود و مبنای تصمیم‌گیری‌ها شود.

این مسئول با بیان اینکه برخی‌ها فقط زنده‌اند، افزود: این افراد دارای مشکلات درونی هستند که یکی از آنها مسائل جنسی است و معتقدیم که باید بستری فراهم شود تا آنها مشکلات خود را به‌راحتی بیان کنند تا از زندگی لذت ببرند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران اظهار کرد: فضای فعلی برای طرح مسائل جنسی در جامعه مناسب نیست و امیدواریم این سمینار بتواند در سطح مراکز پزشکی و کلینیک‌ها موثر و مثمر ثمر واقع شود.

جان‌بابایی در پایان بیان کرد: تفکر و برنامه‌ریزی باید از دانشگاه‌ها شروع شود زیرا این مراکز علمی، از مغزهای متفکر بهره‌مند است و باید خروجی این سمینار را برای بیماران و افراد سالم به عنوان یک برنامه عملیاتی و اجرایی اعمال کرده و در دستور کار قرار دهیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار