مدیرکل ثبت‌احوال مازندران گفت: در شش ماهه نخست امسال حدود 100 هزار فقره کارت هوشمند ملی صادر شد.
کد خبر: ۱۰۷۸۵۸
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۳ 08 October 2015
به گزارش تابناک مازندران از شهرستان چالوس، علی رجبی در جلسه شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، با تاکید بر راه‌اندازی تیم ترویج ازدواج آسان در شهرستان چالوس، گفت: یکی از مشکلات نگران‌کننده در غرب استان کاهش 20‌ درصدی ازدواج نسبت به مدت مشابه سال قبل است که نیاز به فرهنگ‌سازی در زمینه روی آوردن جوانان به امر حسنه ازدواج دارد.
وی با بیان اینکه پیشرفت خوبی در ثبت‌احوال مازندران حاصل شد، اظهار کرد: براساس آمار تمام کارت‌های ملی ثبت‌نام شده در سال 92 و 93 صادر و تحویل داده شد.
مدیرکل ثبت‌احوال مازندران با اشاره به اینکه تا پایان سال 93، 111 هزار فقره کارت هوشمند ملی در مازندران صادر شد، خاطر‌نشان کرد: در شش ماه نخست امسال حدود 100 هزار فقره کارت هوشمند ملی صادر شد.
وی از فعالیت 96 پایگاه ثبت‌نام کارت هوشمند ملی در استان خبر داد و افزود: نیازمندی‌های شناسنامه‌های یک‌روزه تا پایان سال در خزانه اداره‌کل ثبت‌احوال موجود است و تصمیم داریم تا در غرب مازندران نیز خزانه‌ای را اختصاص داده و به‌ این ترتیب مشکل تردد افراد به مرکز استان را رفع کنیم.
رجبی ادامه داد: شهرستان چالوس با هفت‌ درصد افزایش واقعه ولادت نسبت به مدت مشابه سال قبل توانست به سیاست‌های کلی جمعیتی مورد تاکید مقام معظم رهبری و رئیس‌جمهور جامه عمل بپوشاند.
این مسئول با اعلام اینکه 75‌ درصد از طلاق‌ها استان مختص زوجین دارای مدرک تحصیلی زیردیپلم و یا دیپلم هستند، افزود: در شهرستان چالوس 71 درصد از واقعه طلاق در بین زوج‌های با مدرک زیردیپلم و دیپلم اتفاق افتاد.
وی 13 درصد از واقعه طلاق در مدت شش ماه نخست امسال در استان را مربوط به غیربومی‌ها عنوان کرد و گفت: 64 درصد طلاق‌ها در شهرستان چالوس به غیربومی‌ها اختصاص داشت و این شهرستان در مجموع 21‌ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل داشت.
رجبی در پایان با اشاره به فعالیت‌های مثبت اداره ثبت‌احوال شهرستان چالوس گفت: ثبت 99.9 درصد واقعه ولادت و 99.7 درصد واقعه وفات نشان از عملکرد خوب این اداره دارد
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار