معاون امور مجلس سازمان ملی استاندارد ایران از امضای تفاهم‌نامه همکاری در زمینهٔ‌های مختلف با ۴۲ کشور خبر داد.
کد خبر: ۱۱۴۰۵۲
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۳ 18 October 2015
به گزارش تابناک مازندران ، یونس الستی ظهر یکشنبه در همایش روز استاندارد که در اداره کل استاندارد مازندران برگزار شد اظهار داشت: ایران در بین ۱۶۳ کشور جهان که عضو سازمان بین‌المللی استاندارد هستند رتبه ۲۷ دنیا رادار است.
وی بابیان این‌که تاکنون استاندارد اجباری محصولات و رعایت حقوق مصرف‌کننده سرلوحه دولت بوده است افزود: محدودیت‌های مالی و رویکرد عریض و طویل دستگاه‌ها، تاکنون مانع نقش مؤثر دولت در این حوزه بوده است.
معاون امور مجلس سازمان ملی استاندارد گفت: ملاک‌های استاندارد با رویکرد جدیدی که بر مبنای انتظارات جامعه و دستگاه حاکمیتی است فعالیت می‌کند.
الستی تأکید کرد: تمام کالا و خدمات تولیدشده در ایران باید با نشان استاندارد عرضه شود، همان‌گونه که در برنامه ششم توسعه، تحول استانداردسازی مورد تأیید مقام معظم رهبری بوده است وظیفه استاندارد نیز سنگین‌تر می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: امور تجاری با دیگر کشورها بر مبنای یکنواخت سازی استاندارد شکلمی گیرد و گسترش ارتقا کیفی کالا در مصوبات سازمان استاندارد قرار دارد.
معاون امور مجلس سازمان ملی استاندارد بابیان اینکه در کنار تعاملات بین‌المللی، تغییر رویکرد استاندارد در جهان موردنظر است، افزود: همه الزامات بین‌المللی باعث شده استاندارد ایران با سه راهکار و رویکرد جدید به کار خود ادامه دهد.
این مقام مسئول تدوین و تجدیدنظر در موارد استاندارد را در ۱۹ ماه گذشته چهار هزار مورد برشمرد و تصریح کرد: آموزش اولویت مهم سازمان استاندارد است که تاکنون ۵۸۶ هزار نفر ساعت آموزش مدیران کنترل کیفیت و ۱۸۱ هزار ساعت آموزش کارکنان برگزارشده است
الستی بازرسی‌های انجام‌شده درزمینهٔ کنترل کیفیت کالا و عدم ورود کالای بی‌کیفیت را در طرح طاها ۳۸۶ هزار بازرسی اعلام کرد و افزود: در سال گذشته ۱۱ هزار و ۳۴۰ مورد توقیف کالا، ۲۴۰ مورد کشف جعل استاندارد، ۴۱۰ مورد جعل علامت و ۳۴۰ مورد اعلام‌جرم و ارجاع به مراجع قضایی صورت گرفته است.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار