مراسم تجلیل یا میتینگ سیاسی؛
اگر چه برگزاری این مراسم، به بهانه قدردانی از پیشکسوتان عرصه مطبوعات بود و باعث شد که بسیاری از خبرنگاران قدیمی در این مراسم بار دیگر دور هم جمع شوند ولی در اختیار قرار دادن تریبون این مراسم به نمایندگان حکایت از آن داشت ....
کد خبر: ۱۲۱
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۴ 16 January 2015
به گزارش تابناک – مازندران، مراسم جشن تجلیل از پیشکسوتان عرصه مطبوعات شهرستان ساری، شب گذشته در یکی از مجتمع‌های حاشیه شهر ساری در حالی برگزار شد که بسیاری از اهالی رسانه درباره مناسبت برگزاری این مراسم اطلاعی نداشتند.

اگر چه برگزاری این مراسم، به بهانه قدردانی از پیشکسوتان عرصه مطبوعات بود و باعث شد که بسیاری از خبرنگاران قدیمی در این مراسم بار دیگر دور هم جمع شوند، ولی برای خیلی از مدعوین مراسم زمان و مکان برگزاری کمی دور از انتظار بود.

ابتدای این مراسم با دعوت از تعدادی پیشکسوتان عرصه مطبوعات آغاز شد که در حوزه  فعالیت کاری خود، به بیان مسائل و مشکلات خود بپردازند. هرچند بانوان پیشکسوت عرصه رسانه که در مراسم حضور داشتند، برای صحبت بالای صحن نرفتند و از حضور در بالای جایگاه خودداری کردند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران که از حضور در این مراسم ابراز رضایت داشت که با سخنان فعالان عرصه خبر و بیان مشکلات صنفی این رضایتمندی فروکش کرد.

پس از سخنان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران و نیز معرفی چند نفر از پیشکسوتان، محمد دامادی نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت کار رسانه از کم توجهی دولت‌ها به خبرنگاران انتقاد و قول پیگیری برای بیمه خبرنگاران را مطرح کرد که این موضوع مورد استقبال خبرنگاران قرار گرفت، ولی ظاهرا سیدرمضان شجاعی دیگر نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی، از این موضوع خیلی استقبال نکرد.

دامادی حتی در سخنانش به پیگیری‌های شجاعی درباره ساماندهی وضعیت خبرنگاران نیز اشاره کرد، و این درحالی بود که شجاعی در زمان حضور دامادی حرفی از این موضوع به میان نیاورد.

یکی از رفتار مرسوم نمایندگان ترک مراسم بعد از بیان سخنان‌شان است که محمد دامادی به صورت طنز به این موضوع اشاره کرده بود که دامادی به بهانه حضور در مراسم سالگرد یکی از اقوام خود مراسم را ترک کرد.

 شجاعی از کم اطلاعی دامادی در این زمینه به صورت غیر مستقیم انتقاد کرد و خطاب به خبرنگاران گفت: بارها درباره پیگیری قانون جامع مطبوعات مصاحبه دادم و از کم اطلاعی خبرنگاران استان واقعا تعجب می‌کنم.

 این نماینده مجلس اظهار داشت: دولت قبلی می‌خواست درباره قانون جامع مطبوعات، لایحه‌ای را به مجلس پیشنهاد کند که سیاست‌های خود را پیش ببرد، اما کمیسیون فرهنگی مجلس مانع از این کار شد.
 
وی ادامه داد: قرار بود دولت دهم، ایراداتی که کمیسیون فرهنگی بر لایحه قانون حمایت از مطبوعات را مطرح کرد پس از اصلاح، مجدد به صحن مجلس بیاورد که این کار را انجام نداد.

شجاعی‌کیاسری گفت: دولت یازدهم هم برخی از ایراداتی که به لایحه قانون حمایت از مطبوعات وجود دارد را قبول ندارد.
 
نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از جمله مواردی که دولت نمی‌پذیرد موضوع سخت و زیان‌آور بودن خبرنگاری در همه عرصه‌های رسانه‌ای است.

وی خاطرنشان کرد: با پذیرش این مسئله، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید بخشی از منابع خود را به این بخش اختصاص دهد.
 
این نماینده با بیان اینکه در قانون جامع حمایت از مطبوعات عمده دغدغه حمایت از سایت‌ها و خبرگزاری‌ها است، افزود: اکنون شکایت‌هایی که از خبرنگاران سایت‌ها و خبرگزاری‌ها صورت می‌گیرد در دادسرای عمومی و در جایی که یک سارق محاکمه می‌شود، مورد بررسی قرار می‌گیرد و هیئت منصفه ندارند.

البته این نماینده مجلس بیان نکرد که چرا در طول پیگیری 5 ساله لایحه حمایت از مطبوعات هیچ اقدام موثری از سوی نمایندگان انجام نشده است و دستاوری برای اصحاب رسانه نداشته است.

البته آنطوری که پیدا بود بیشتر زمان سخنرانی به این دونماینده اختصاص داده شده بود و اعضای شورای شهر و شهردار فرصت ایراد سخنرانی پیدا نکردند و این مراسم بیشتر رنگ و بوی انتخاباتی به خود گرفت.

حاشیه دیگر این مراسم حقوق میلیونی یکی از نمایندگان بود توسط مجری برنامه اعلام  شد که ظاهرا شجاعی خیلی به مذاقش خوش نیامد و مجری هم که ظاهرا نتوانست حق مطلب را آنطور که در نظر داشت برساند و پس از پایان مراسم چندین باز از شجاعی عذرخواهی کرد.

بیمه نبودن پرسنل خود آقای نماینده که یکی از نشریات محلی استان را در اختیار دارد، نیز از مواردی بود که در  بین  صحبت‌های مدعوین رد و بدل شده بود.

از دیگر حواشی این مراسم نیز اعتراض یکی از سرپرستان هفته نامه محلی مازندران به عدم حمایت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی از انتشار طنز در نشریه‌اش بود که ابراهیمی موضوع را به نبودن وجود فیلتر مناسب برای بکارگیری خبرنگاران مرتبط دانست.

وی که ظاهرا کمی عصبانی به نظر می‌رسید و تلاش داشت که خودش را آرام جلوه دهد بالاخره بالای جایگاه رفت و مدت کوتاهی در این ارتباط با سرپرست هفته‌نامه به بحث و گفتگو پرداخت. 

گفتنی از که طبق یک روال معمول و مرسوم بسیاری از مسئولان قبل از ضیافت شام مراسم را ترک کردند و خبرنگاران حاضر در مراسم را تنها گذاشتند.

منبع: تابناک
برچسب ها: خبرنگار ، ساری ، تجلیل ، حاشیه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار