امام جمعه نور گفت: سفر پوتین به ایران سفر فراگازی، سفر سیاسی، اقتصادی و منطقه‌ای بود که برای حل مناقشات منطقه و سوریه انجام شد.
کد خبر: ۱۳۶۰۳۷
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۶ 27 November 2015
به گزارش تابناک مازندران، حجت‌الاسلام سید مهدی امیری‌ارجمند ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه در جمع نمازگزاران در مصلی الغدیر این شهرستان، اظهار کرد: پرهیز از غفلت، بیداری و آگاهی با یاد و ذکر خدا و اقامه نماز امکان‌پذیر است زیرا ذکر و یاد خدا تنها با خواندن نماز نیست بلکه برپا داشتن نماز، قیام برای نماز با قرائت نماز متفاوت است و قوام کار به برپا داشتن نماز است.

وی افزود: بهترین ذکر، ذکر قلبی است، نماز ذکر زبانی و عملی است و اگر با خضوع همراه باشد ذکر قلبی هم است که بالاترین ذکرها است

امام جمعه نور با اشاره به اینکه مومنان همواره ذاکر الی‌الله هستند که برای رسیدن به خدا ذکر می‌گویند و از آن غافل نیستند، تصریح کرد: امام علی (ع) فرمودند: "هر مومنی در شبانه‌روز سه وقت را برای خود مقرر می‌دارد، بخشی برای مناجات با خدا، وقتی را دنبال امرار معاش او زمانی هم در کنار خانواده است".

این مسئول به روز نیروی دریایی اشاره کرد و گفت: اقتدار این نیرو و خدمات آن در زمان جنگ را همه ملت ایران مشاهده کرده و می‌دانند، امروزه نیروی دریایی یک نیروی توانمند در عرصه سیاسی، علمی و نظامی است که همراه با دیگر نیروهای مسلح قادر است در عمق دریا تا هزاران کیلومتر امنیت برای خود و همسایگان ایجاد کرده و اقتدارمان را به نمایش بگذارد.

امیری‌ارجمند اجلاسیه کشورهای صادرکننده گاز پیرو دومین نشست گازی که ایران میزبانی آن را بر عهده داشت را راهی برای شکوه، اقتدار سیاسی و اقتصادی دانست و حضور پوتین از سهام‌داران بزرگ گازی که در بدو ورود خدمت رهبری انقلاب رسید، را یک سفر فراگازی عنوان کرد و گفت: در این دیدار دو ساعته پوتین ضمن طرح مسائل منطقه‌ای از جمله سوریه به توصیه‌های رهبری گوش فرا دادند و مقرر شد موشک اس 300 را به ایران تحویل دهند و قرآن خطی را هم به رهبر انقلاب هدیه دادند.

وی به حادثه هواپیمایی روسیه که مشغول عملیات علیه داعش بود، اشاره کرد و افزود: ترکیه پس از این اقدام به هم‌پیمانان خود در ناتو گزارش داد و گفت همان‌طور که خواستید کار انجام شد و باید از من حمایت کنید والا با روسیه سخت برخورد خواهد کرد البته در مقابل تامین‌کننده 60 تا 70 درصد گاز ترکیه است و می‌تواند با عدم ارسال مشکلات زیادی را برای آنان فراهم کند که متضرر اصلی باز مردم این کشور هستند و دولت ترکیه باید پاسخگو باشد.

امام جمعه نور اربعین امام حسین (ع) را همایش بزرگ مسلمانان و شیعیان جهان دانست و اظهار کرد: اگر مردم اجازه داشتند و امکانات اجازه می‌داد صدها میلیون نفر در این اجتماع شرکت می‌کردند ولی بضاعت بیش از این نیست البته زیارت و خواندن نماز مستحبی هم سفارش شده که با آن در هر جای دنیا می‌توان ارادت خود را بیان کرد.

خطیب جمعه نور به هفته وقف اشاره کرد و گفت: یکی از منابع تامین نیاز مستمندان وقف است که در گذشته واقفان برای این امر در نظر می‌گرفتند، عزاداری، اهتمام به آموزش قرآن، تهیه جهیزیه و درمان از اهداف فراوان وقف‌نامه‌های موجود است و با پیروزی انقلاب فرهنگ وقف توسعه پیدا کرده و سبب جاودانگی و ماندگاری شد اما وقف باید فراگیر و عام‌تر باشد.

فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار