رئیس پژوهش‌گاه مطالعات تقریب مجمع جهانی مذاهب اسلامی گفت: نامه اول رهبر معظم انقلاب اسلامی برای بسیاری از غربی‌ها غیرمنتظره و نامه دوم اثربخشی خود را به‌خوبی نشان داد.
کد خبر: ۱۳۹۱۴۶
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۴ 03 December 2015
به گزارش تابناک مازندران، آیت‌الله محمدحسین مختاری بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران درباره فعالیت پژوهش‌گاه مجمع تقریب جهانی مذاهب اسلامی اظهار کرد: این مجمع چندین مباحث علمی را در دستور کار خود دارد که مهم‌ترین آنها مربوط به فقه معارف، فقه اصول، علوم قرآنی و حدیث و فقه و اصول اسلامی است که از محققان برجسته و بزرگ اهل‌سنت و شیعه در این پژوهش‌‌ها استفاده می‌کند و مستندات مناسبی در ارتباط با حوزه‌های مختلف اسلام‌شناسی و ترویج اسلام تهیه کرده و نیز در دست تهیه دارد.

وی با اشاره به ظهور و بروز پدیده داعش و سلفی‌ها، تصریح کرد: این مجمع مستندات کافی درباره طریقه به وجود آمدن داعش و سلفی‌ها با هم‌فکری علمای شیعه و سنی تهیه کرده است که این مستندات نیز برای مبارزه با این گروه‌های افراطی در اختیار رسانه‌ها و به صورت مکتوب جمع‌آوری و در قالب کتاب ارائه می‌شود.

رئیس پژوهش‌گاه مطالعات تقریب مجمع جهانی مذاهب اسلامی خاطرنشان کرد: در حال حاضر اسلام از دو جبهه استکبار جهانی و دشمنان این دین مورد هجمه قرار گرفت، یعنی استکبار جهانی و قدرت‌های بزرگ اسلام‌ستیزی را در دستور کار خود دارند و امکانات وسیعی را برای جلوگیری از ترویج فرهنگ اسلامی به‌کار گرفته‌اند،؛ به نوعی آنها در جوامع غربی هزینه‌های بسیار سنگینی می‎کنند تا اقتدار اسلام را کاهش داده و انشقاق بین مسلمانان ایجاد کنند.

وی اظهار کرد: آنها با برجسته کردن برخی از مسائل خرافی که توسط افراد افراطی شیعه و سنی ارائه می‌شود، تلاش دارند اسلام را دین خشن و ضد صلح معرفی کرده و اسلام‌هراسی را ترویج داده و از گرایش روزافزون ملت‌ها به اسلام جلوگیری کنند.

مختاری درباره میزان گرایش جوانان ملت‌های مختلف جهان به اسلامی، بیان داشت: گرایش به اسلام در بین جوانان از گذشته و حال نیز وجود دارد و این روند نیز در برخی مواقع حتی بیشتر شده، آن هم به این دلیل که جامعه جوان کشورهای مختلف به‌دنبال کشف حقیقت از خلقت است.

این مسئول ادامه داد: دشمنان اسلام سعی دارند که با قرآن‌سوزی و اهانت به اسلام روند پیشرفت این دین مبین را بگیرند، ولی با این اقدام بسیاری به‌دنبال این حقیقت بودند، قرآن‌سوزی آنها سبب شد که بررسی درباره حقیقت اسلام در دانشگاه‌های غرب افزایش پیدا کند.

وی که امام جمعه سابق شهر نیوکاسل انگلیس نیز بود، بیان کرد: در همان مقطع با تعدادی از جوانان انگلیسی در ارتباط با مسئله قرآن‌سوزی صحبت می‌کردیم، به ما اعلام کردند پس از اینکه قرآن را باز کردیم متوجه شدیم که گم شده ما در مسائل مادی حال حاضر مباحثی بوده که در قرآن مطرح شده است.

رئیس پژوهش‌گاه مطالعات تقریب مجمع جهانی مذاهب اسلامی با اعلام اینکه برای ترویج دین اسلام در اقصی نقاط جهان نیاز است که مبلغان دارای زبان بین‌المللی تربیت کنیم، خاطرنشان کرد: باید اسلام را به زبان‌های مختلف در سطح جهان معرفی کنیم، در حال حاضر برخی سلفی‌ها و تکفیری‌ها به چندین زبان برای ترویج اعمال خرافی خویش مسلط هستند.

وی درباره نامه رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران خطاب به جوانان کشورهای مختلف جهان، اظهار کرد: این نامه بسیار هوشمندانه تهیه شد و از اقدامات اثرگذاری بود که بسیاری از مخاطبان غربی، برای گرایش به اسلام به این نامه احتیاج داشتند.

این مسئول تأکید کرد: پیام مقام معظم رهبری ذهن جوانان غربی را روشن کرد، این پیام به این دلیل نیاز بود جوانان غربی باید به صورت اثباتی به قوانین اسلام آشنا شوند و به صورت سلبی نیز به دلیل فعالیت تفکر وهابی و سفلی نیاز بود تفکر اسلام ناب محمدی به آنها به خوبی معرفی شود.

امام جمعه سابق شهر نیوکاسل انگلیس تصریح کرد: پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به صورت مناسب در حال توزیع در بین جوانان کشورهای اسلامی است، و از طریق مراکز اسلامی این نامه در اختیار جوانان قرار می‎گیرد.

وی درباره تاثیر نامه رهبر معظم انقلاب اسلامی در دنیا گفت: با این نامه بسیاری از تفکرات سلفی‌گری، وهابیت و داعش به خوبی افشا شد و اسلام ناب محمدی به جوانان عرضه می‌شود، در حال حاضر چهره نامناسبی توسط مروجان شیعه انگلیس و وهابیت در کشورهای مختلف ترویج می‌شود که نامه رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران این مسائل را خنثی کرده و چهره واقعی اسلام ناب را معرفی می‌کند.

رئیس پژوهشگاه مطالعات تقریب مجمع جهان مذاهب اسلامی درباره اثرگذاری دو نامه بیان داشت: نامه اول معظم‌له برای بسیاری از غربی‌ها غیرمنتظره و نامه دوم اثربخشی خود را به‌خوبی نشان داد.

وی به نگرش جدید فعالیت مجمع تقریب مذاهب اسلامی در کشور نیز اشاره کرد و افزود: در بین شیعیان و اهل‌سنت مباحث علمی و پژوهشی وجود دارد که برای جمع‌آوری این مباحث از شخصیت‌های برجسته شیعه و سنی در اقصی نقاط جهان دعوت شد که مباحث را در سلسله مباحث احادیث جمع‌آوری کنند و آن را در 62 جلد و 50 عنوان به چاپ رسانده و در اختیار ملت‌های متخلف قرار دهند.

مختاری در پایان گفت: 24 جلد از مباحث علوم قرآنی نیز در آینده در کنفرانس وحدت اسلامی نیز رونمایی می‌شود.

فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار