یک هیئت سرمایه‌گذار قزاقستانی به‌منظور بررسی شرایط ترانزیت ریلی غلات از بندر امیرآباد بازدید کردند.
کد خبر: ۱۴۷۷۹۲
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۴ 19 December 2015
به گزارش تابناک مازندران، به نقل از روابط عمومی بندر امیرآباد بهشهر، یک هیئت سرمایه‌گذار به‌منظور ترانزیت سالانه 2 میلیون و 500 هزار تن غلات از طریق خطوط ریلی بندر امیرآباد به بندر شهید رجایی و از آنجا به مقصد کشورهای حاشیه خلیج فارس وارد بندر امیرآباد شده و از نزدیک از این بندر بازدید کرد.

در نشستی که به همین منظور با حضور یوسف گران‌پاشا مدیرکل راه آهن شمال و علی اوصیا معاون اداری و مالی بندر امیرآباد و جمعی از مسئولان برگزار شد، توضیحاتی درباره روند ترانزیت کالا از طریق خطوط ریلی ارائه شد.

در این جلسه، ابتدا معاون اداری و مالی بندر امیرآباد با بیان مطالبی درباره امکانات، توانمندی‌ها و قابلیت‌های بندر امیرآباد در زمینه‌های مختلف، گفت: بندر امیرآباد به‌عنوان هاب غلات بنادر شمالی کشور همه امکانات و تجهیزات مدرن را برای تخلیه و بارگیری این نوع کالا دارد.

علی اوصیا اظهار کرد: در حال حاضر بندر امیرآباد با دارا بودن 9 پست اسکله با طول یک‌هزار و 500 متر ظرفیت اسمی، جابه‌جایی 4.5 میلیون تن کالا را در سال دارد و تا پایان سال‌جاری با توسعه زیرساخت‌هایی که در این بندر در حال انجام است، تعداد اسکله‌های این بندر به 15 پست و ظرفیت اسمی آن به 5/7 میلیون تن افزایش می‌یابد.

 وی با اشاره به وجود اراضی پشتیبانی وسیع برای واگذاری به سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی از ساخت سیلو نگهداری غلات به‌عنوان یکی از مزیت‌های سرمایه‌گذاری در این بندر خبر داد و گفت: در حال حاضر این بندر ظرفیت حجمی نگهداری 120 هزار تن غلات را در سیلوهای در حال بهره‌برداری خود دارد و تا پایان کار ساخت سیلوهای در حال ساخت، این رقم به بیش از  500 هزار تن می‌رسد.

اوصیا با اشاره به توانمندی بندر امیرآباد در حمل یکسره غلات از کشتی به واگن، بر ارتقای سرعت تخلیه این نوع کالا از کشتی به واگن تاکید و تصریح کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و با استفاده از تجهیزات به‌روز، میزان 600 تن انواع غلات در یک‌ساعت از کشتی به واگن انتقال می‌یابد.

یوسف گران‌پاشا مدیرکل راه آهن شمال نیز با تأکید بر آمادگی کامل شبکه ریلی شمال کشور در انتقال و جابه‌جایی این کالاها، از وجود 900 دستگاه واگن برای حمل این نوع کالا و ترانزیت آن به کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس خبر داد.

فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار