چگونه بر ضعف آموزش کارکنان دستگاه‎های اجرایی در نتیجه خسارات ناشی از ضعف آموزش در امورات سازمان مطبوع خود و مشکلات سر راه مراجعان غلبه کنیم؟
کد خبر: ۱۶۱۶۱۰
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۰۱:۱۸ 11 January 2016
تابناک مازندران، حامد قضاتی کارشناس امنیت اطلاعات/ نیروی انسانی یک سرمایه مهم برای پیشرفت جامعه و سازمان‎ها است و باتوجه به رشد سریع فناوری ارتباطات و اطلاعات در جوامع امروزی خصوصا در بخش‎های دولتی و خصوصی استفاده از نیروی انسانی متخصص بیش ازپیش احساس می‎شود.
این شرایط در حالیست که متاسفانه به دلیل کمبود تجهیزات و فضای آموزشی مناسب در بعضی از مراکز آموزشی و نداشتن توان مالی در سازمان‎ها برای تربیت یا بکارگیری نیروهای انسانی و کارآمد و عدم تعامل مناسب بین ارگان‎های دولتی و غیردولتی با دستگاه‎های آموزشی، شاهد عقب‎ماندگی تکنولوژی در این بخش‎ها هستیم.
از سوی دیگر وجود شریان‎های ارتباطی قدیمی بین دستگاه‎ها، وجود سیستم‎های رایانه‎ای با عمر بیش از 10 سال، وجود تاسیسات زیرساختی و شبکه‎های قدیمی و فرسوده و مهم‎تراز همه استفاده نکردن از تکنولوژی‎های نوین فناوری اطلاعات در راستای استفاده از سرویس‎های غیرحضوری و اینترنتی در بستر دستگاه‎های خدماتی، جملگی از مواردی هستند که تا حدی بر مشکلات افزوده و باعث اتلاف وقت و صرف هزینه مراجعه کنندگان و مشترکین شود.
حال با توجه به وجود افراد متخصص و توانمند در تمام دستگاه‎های اجرایی و نیازهای آموزشی کارکنان، ضروری است راهکار مناسبی برای ارتباط با دستگاه‎های آموزشی یافت شود.
از سوی دیگر دستگاه‎های آموزشی نیز با برگزاری دوره‎های مناسب با هزینه‎های  پایین‎تر و ایجاد شرایط ویژه در تعامل با سازمان‎ها می‎تواند کمک شایانی در این مقوله داشته باشند.
امروزه با رشد روزافزون تکنولوژی در کنار استفاده کامل از ظرفیت‎های آموزشی می‎توان از عقب‎ماندگی‎های ایجاد شده در سطوح مختلف جلوگیری و به پیشرفت در این موضوع کمک فراوانی کرد.
مدیران اجرایی در مسیر عملیاتی شدن این طرح‎ در سطح کشور و در بین دستگاه‎ها، سهم بسزایی خواهند داشت، چرا که هماهنگی با دستگاه‎های آموزشی نیاز به منابع مالی مناسب و ایجاد یک ارتباط قوی با دستگاه‎های آموزشی دارد.
مستمر بودن دوره‎های آموزشی و استفاده از علوم و تکنولوژی‎های جدید می‎تواند بر درصد پابرجا بودن این سیستم آموزشی بیفزاید.
انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار