رئیس اداره ثبت احوال سوادکوه شمالی
رئیس اداره ثبت احوال سوادکوه شمالی گفت: فاطمه‌زهرا برای دختران و امیرحسین برای پسران بیشترین فراوانی نام‌ها را در این شهرستان داشته است.
کد خبر: ۱۶۲۴۱۶
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۶ 12 January 2016

به گزارش تابناک مازندران، مریم خاوری‌نژاد در جلسه طرح و برنامه ثبت‌احوال شهرستان سوادکوه‌شمالی به آمار 9 ماهه امسال اشاره کرد و گفت: 215 واقعه ولادت در این مدت ثبت شد که 121 نوزاد دختر و 94 نوزاد پسر بوده است و تعداد ولادت شهری ثبت شده 96 واقعه و روستایی 119 واقعه ولادت بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته تغییری نداشته است.

وی با بیان اینکه وفات ثبت شده در ثبت‌احوال شهرستان سوادکوه‌شمالی 113 واقعه بوده که 61 مورد برای مردان و 52 مورد برای زنان بود، تصریح کرد: وفات ثبت‌شده در منطقه شهری 39 واقعه و منطقه روستایی 74 مورد بوده است.

خاوری‎نژاد افزود: واقعه وفات در شهرستان سوادکوه‌شمالی نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش 1.7 درصدی داشته است که ظاهرا کهولت سن، بیماری‌های قلبی عروقی و سرطان از علل اصلی وفات در شهرستان را شامل می‌شد.

رئیس اداره ثبت احوال شهرستان سوادکوه شمالی از وقوع 70 واقعه ازدواج در سال‌جاری تاکنون در این شهرستان خبر داد و خاطرنشان کرد: همچنین از تعداد 47 ازدواج به ثبت رسیده در مناطق شهری و 23 واقعه مربوط به مناطق روستایی بوده است.

خاوری‌نژاد به گرایش والدین سوادکوه‌شمالی در انتخاب نام فرزندان طبق آموزه‌های دینی و تاثیر از سریال‌های تلویزیونی اشاره و اظهار کرد: فاطمه زهرا، معصومه، باران، نازنین‌زهرا، محیا و فاطمه به عنوان بیشترین نام استفاده شده در بین دختران و امیرحسین، ابوالفضل، امیرمحمد، محمدمهدی و امیرعلی به عنوان بیشترین نام استفاده شده در بین پسران مورد استفاده قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه سازمان ثبت احوال سه ماموریت ثبت وقایع حیاتی، بررسی اسناد هویت و تابعیت ایرانیان و تولید و انتشار آمار انسانی و تحولات جمعیتی کشور را بر عهده دارد، گفت: تحلیل آماری برای استفاده تحلیل‌گران و مسئولان و رسانه‌ها در موضوع رویش و ریزش جمعیتی، مهاجرت، تحلیل افزایش یا کاهش ازدواج و طلاق و وفات و ولادت بخشی از اهداف رسانه‌ای شدن آمار جمعیتی است و صدور کارت هوشمند ملی نیز از مهم‌ترین اولویت‌های کاری این اداره است.

رئیس اداره ثبت احوال شهرستان سوادکوه شمالی در پایان گفت: در سالجاری تعداد یک‌هزار و 476 کارت ملی هوشمند صادر شده که در این راستا یک‌هزار و 264 کارت تحویل مردم شده است.



منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار