افراد ناشناس شبانه و به دور از چشم مردم منطقه، بقعه یک امامزاده مورد احترام اهالی در شرق مازندران را مورد دستبرد و حفاری غیرمجاز قرار دادند.
کد خبر: ۱۷۷۹۸۰
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۷ 08 February 2016
به گزارش تابناک مازندران، از دیرباز تاکنون  قبور امامزادگان به عنوان اماکن مقدس و مورد احترام مردم مازندران شناخته شده است اما گاهی مشاهده می‎شود که سودجویان برای رسیدن به اوهام و منافع دست به اقدامی از جمله دستبرد به این اماکن می زنند.
پس از سرقت ناکام فردی سودجو از بقعه امامزاده عباس ساری که در جریان آن صبح روز پنجشنبه 9 بهمن امسال فردی سودجو قصد صدمه‌زدن به ضریح بقعه متبرکه امامزاده عباس (ع) ساری و سرقت از آن را داشت، شنیده شده در روزهای گذشته بقعه امامزاده سیدزکریا در شرق مازندران مورد دستبرد و حفاری افراد ناشناس قرار گرفت.
بنا به گفته منابع محلی فرد یا افرادی با حفاری گسترده در این محوطه تا نزدیکی قبر اصلی، اقدام به حفاری و حفر دو تونل کرده‎اند که مسئولان انتظامی و قضایی همچنین مسئولان اوقف و امور خیریه با اطلاع از موضوع در روز بعد از شب رویداد در صحنه حاضر شده و بررسی‎ها برای یافتن افراد را آغاز کرده‎‏اند.
این بقعه در دهه‎های گذشته نیز چند مرتبه مورد خرابکاری و حفاری قرار گرفته بود.
به گزارش تابناک مازندران، نکته جالب اینکه به اعتقاد باستان‎شناسان گورستان‎های دوره اسلامی به دلیل اعتقاد مسلمانان به دنیای معنوی پس از مرگ خالی از اشیای مادی است و با ظهور اسلام در تبرستان مردم اعتقاد به دفن آثار قیمتی همراه اموات را احتمالا به دلیل تکیه بر ضرورت توشه معنوی آخرت به تدریج از دست داده اند.
انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار