سرپرست اداره تجارت شهرستان نور
سرپرست اداره، صنعت، معدن و تجارت شهرستان نور گفت: 142 پرونده تخلفاتی صنفی در طرح نوروزی امسال تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.
کد خبر: ۲۰۶۸۳۰
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۶ 05 April 2016

به گزارش تابناک مازندران، علی شفیعی در جلسه کمیته اصناف ستاد احیای امر به معروف‌ونهی از منکر این شهرستان که در دفتر امام جمعه نور برگزار شد، اظهار کرد: در طرح نوروزی امسال واحدهای بازرسی اداره صنعت و تجارت و اتاق اصناف شهرستان نور از بیش از هزار واحد صنفی بازرسی کردند.

وی افزود: در این بازرسی‌ها برای کسبه متخلف در مجموع 142 پرونده تخلفاتی با 164 عنوان تخلف تشکیل و برای بررسی قضایی و صدور حکم متناسب به اداره تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان نور، ارزش ریالی پرونده‌های تشکیل شده را 454 میلیون و 191 هزار ریال اعلام و تصریح کرد: عمده تخلفات گران‌فروشی، کم‌فروشی، عدم درج قیمت، عدم صدور فاکتور و حراج غیرقانونی بوده است.

این مسئول تعداد گزارش‌های رسیده به ستاد خبری از طریق سامانه 124 را 48 فقره و گزارشات کتبی را هفت مورد عنوان کرد و افزود: پس از دریافت گزارش بازرسان برای بررسی شکایات به واحدهای کسبی مورد نظر مراجعه و با تشکیل پرونده برای بررسی و صدور حکم به تعزیرات حکومتی ارجاع داده شدند.

شفیعی در ادامه به موضوع احیای امر به معروف و نهی از منکر در اتحادیه‌های صنفی و اتاق اصناف اشاره کرد و گفت: بر اساس دستورالعمل ابلاغی اتاق اصناف اسامی اعضای شورا به دبیرخانه ستاد احیای شهرستان ارسال شده و پیگیری برای تشکیل شورای امر به معروف در اتحادیه در حال انجام است.

در ادامه جلسه حسین محمودی فرمانده سپاه ناحیه نور و دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان، شرایط امر به معروف لسانی و ضرورت احیای این فریضه را تبیین کرد و گفت: اگر یک فرد بدحجاب در بازار و هر چند قدر توسط کسبه تذکر دریافت کند، خود متوجه عمل زشت خود می‌شود و محیط را برای خود ناامن می‌بیند در نتیجه با حجاب بد در بازار حاضر نمی‌شود و محیط برای متدینین امن می‌شود.

این جلسه که همزمان به دیدار روسای اتحادیه‌های صنفی شهرستان با امام جمعه نیز اختصاص داشت، پیرامون وضعیت بازار و ضرورت احیای امر به معروف و نهی از منکر در بازار و مشارکت جدی کسبه تاکید شد و اعضا نقطه نظرات خود را بیان کردند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار