کد خبر: ۲۰۷۲۷
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۸ 09 April 2015
 استاندار مازندران، بازنگری در راه های ریلی و برقی کردن قطارهای ریلی شمال را از نیازهای اساسی برشمرد.

به گزارش خبرنگار مهر، ربیع فلاح جلودار شامگاه چهارشنبه در آیین بهره ‌برداری از قطار دوم ساری - مشهد با تقدیر از افزایش قطراهای مسافری ساری - مشهد مقدس، راه اندازی این خط را از آرزوهای دیرینه مردم استان بیان کرد و گفت: مردم استان عاشقان حضرت علی بن الموسی الرضا (ع) هستند و هر سال شمار زیادی برای زیارت عازم می شو شوند.

وی افزایش قطارهای ساری - مشهد را اقدامی پسندیده توصیف کرد و با بیان اینکه مردم مازندران عاشق امام رضا(ع) هستند، گفت: سالانه صدها هزار نفر از مردم مازندران برای زیارت عازم مشهد مقدس می شوند.

وی با تاکید بر اینکه حمل و نقل استان نیاز به یک بازنگری دارد، افزود: باید حمل و نقل ریلی را با توجه به زیر ساخت ها تسهیل کنیم.

فلاح جلودار با تاکید بر برقی شدن خط راه آهن شمال، گفت :باید حمل و نقل ریلی را  به شرایط مناسبی برسانیم.

استاندار مازندران با بیان اینکه استان به دلیل گردشگر پذیر بودن همواره با مشکل ترافیک مواجه است، تاکید کرد: بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار خودرو در ایام تعطیلات نوروزی وارد استان شده است.

وی یکی از برنامه ها در سال جاری را تردد دریایی بین شهرها عنوان کرد و افزود: با راه اندازی خطوط دریایی مشکلات ترافیکی تاحدودی برطرف می شود.

یوسف گران پاشا، مدیرکل راه آهن شمال با بیان اینکه ۲۴ ایستگاه راه آهن در استان مازندران وجود دارد، اظهارداشت: با همکاری شرکت فولاد ایرانیان دو ایستگاه راه آهن احداث شده است.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت راه آهن در جابجایی کالا و مسافر، گفت: روزانه ۳۲۵ میلیون بار در کشور جابجا می شود که سهم راه آهن از این رقم تنها ۱۰ درصد است.

گران پاشا یکی از برنامه های این اداره کل را برقی شدن محور خط آهن شمال دانست و افزود: هزار میلیارد اعتبار برای برقی شدن این محور پیش بینی شده که در سال جاری اجرایی می شود.

بازسازی ایستگاه های راه آهن

مدیرکل راه آهن شمال با بیان اینکه هزار و ۵۰۰ پل در مسیر خطوط راه آهن وجود دارد، گفت: مقاوم سازی پل ها در دستور کار راه آهن شمال قرار گرفته است که تاکنون پل ورسک ایمن سازی شده است.

وی با اعلام اینکه سالانه یک میلیون و ۲۵۰ هزارمسافر در استان از طریق راه آهن جابجا می شوند، گفت: بر اساس آمار روزانه بیش از ۴ هزار مسافر از طریق راه آهن شمال جابجا می شوند.

 گران پاشا با تاکید بر بازسازی ایستگاه های راه آهن، گفت: ایستگاه ساری و قائمشهردر اولویت قرار دارند.

مدیر کل راه آهن شمال به احداث بیش از ۵۰ زیر گذر در سال گذشته اشاره کرد و افزود: براساس آمار سوانح ریلی در سال گذشته  ۶۵ درصد کاهش را نشان می دهد.

 وی در ادامه با بیان اینکه دومین قطار مسافری ساری_مشهد نسبت به همه قطارها از کیفیت و خدمات دهی مناسبی برخوردار است، افزود: پیگیری های مسئولین ارشد راه آهن شمال برای در اختیار قرار گرفتن سالن هایی در شان مردم شمال سبب تغییر سالن های مسافری شده است.  

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار