فرماندار محمودآباد
فرماندار محمودآباد با اشاره به مردم محوری روحانیون در جامعه گفت: این قشر اثرگذار باید با استفاده از این نقش در ترغیب ازدواج و مکارم اخلاق در جامعه تلاش کنند.
کد خبر: ۲۱۷۳۸۴
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۳ 23 April 2016
به گزارش تابناک مازندران، یحیی یوسف‌پور در نشست روحانیون شهرستان محمودآباد با اشاره به نقش تاریخی و اثرگذار روحانیون گفت: در تاریخ ایران نیز نقش روحانیت بسیار مهم بوده است و با پیوند تنگاتنگ با مردم از جایگاه اجتماعی مناسبی برخوردار بودند.

وی با اشاره به اینکه روحانیون با زعامت و بزرگواری خود در حل مسائل و مشکلات مردم نیز ید طولایی دارند، افزود: به‌دلیل همین قرابت بوده است که همواره در تخاصم بین حکومت و روحانیون، آنها پیروز میدان بودند؛ به‎عنوان مثال در بحث تحریم تنباکو یا نهضت ملی شدن صنعت نفت و در انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) نقش مهم روحانیت را می‎بینیم.

فرماندار محمودآباد عنوان کرد: از نفوذ و اعتبار اجتماعی روحانیون در عصر حاضر می‌توانیم به‌درستی و بیشتر از ظرفیت فعلی، برای حل مشکلات استفاده کنیم.

یوسف‌پور ادامه داد: مقام معظم رهبری، اقتصاد مقاومتی را در ۲۴ محور ابلاغ کردند و ریاست محترم جمهوری آن را در ۱۰ بند به دستگاه‌های اجرایی اعلام کرد که مقدمات آن باید فراهم شود.

فرماندار محمودآباد گفت: در واقع می‌خواهیم در این سرزمین یک مملکت و جامعه اسلامی نمونه توسعه‌یافته را به جهان معرفی کنیم و این مستلزم پای کار بودن مردم، دولت و همه طبقات و جناح‌های سیاسی است.

وی با بیان اینکه یکی از بحث‌های اقتصاد مقاومتی از نظر مقام معظم رهبری، گفتمان اقتصاد مقاومتی است، افزود: همه مسئولان باید در هر جایی که هستند به تبلیغ و فرهنگ‌سازی اقتصاد مقاومتی پرداخته و در منبرها و مکان‌های مختلف آن را بازگو کنند تا فراگیر شود.

یوسف‌پور بیان کرد: در این زمینه، روحانیون نقش مهمی دارند و می‌توانند در مساجد و منابر ورود بسیار جدی داشته و از جوانان بخواهند برای کار و تولید و خودکفایی، بیشتر تلاش کنند.

فرماندار محمودآباد گفت: اگر خودمان را قوی کنیم، می‌توانیم در مقابل دشمنان، مقاومت داشته و جامعه نمونه‌ای را به جهانیان معرفی کنیم.

این مسئول در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه اکنون دچار آسیب‌های اجتماعی فراوانی مانند طلاق و اعتیاد هستیم، خاطرنشان کرد: آمار ازدواج پایین و طلاق و اعتیاد بالاست، بنابراین با توجه به مردم‌محوری بودن روحانیون، در ترغیب ازدواج و ترویج مکارم اخلاقی، نیازمند کمک آنها هستیم.

بلاغ
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار