کد خبر: ۲۴۱۱۵۰
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۷ 05 June 2016
رئیس جمعیت هلال احمر آمل از یافته شدن 4 جنگل‌نورد مفقود شده در ارتفاعات الیمستان این شهرستان خبر داد.

تابناک مازندران/ جمشید نیکزاد اظهار کرد: تعداد چهار نفر از جنگل‌نوردان علاقه‌مند به طبیعت در تعطیلات گذشته قصد صعود و جنگل‌نوردی را داشتند که در راه بازگشت از مسیر اصلی منحرف شدند.

وی افزود: این جنگل‌نوردان شامل دو نفر مرد و دو نفر زن با عزیمت به منطقه امامزاده قاسم (ع) الیمستان بخش امامزاده عبدالله (ع) در مسیر برگشت به جای سرازیر شدن به سمت روستای الیمستان به سوی منطقه جنگلی آیینه‌بندان دهستان چلاو رفته و مسیر را گم کردند.

رئیس جمعیت هلال احمر آمل با اشاره به تماس تلفنی افراد مفقود شده با مرکز ارتباطات تلفنی 112 و درخواست کمک از جمعیت هلال احمر، یادآور شد: بلافاصله پس از اطلاع، مأموران و امدادگران جمعیت هلال احمر در قالب یک تیم 6 نفره با استفاده از یک دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام شدند.

این مسؤول با اعلام اینکه عملیات یافتن مفقودان مدت 5 ساعت به طول انجامید، یادآور شد: عملیات جست‌وجو از ساعت 15 و 30 دقیقه عصر آغاز شده و حدود 20 و 30 دقیقه به اتمام رسید.

نیکزاد با بیان اینکه افراد مفقودشده پس از یافتن در سلامت کامل بوده و جراحتی نداشتند، خاطرنشان کرد: از توریست‌ها و جنگل‌نوردانی که قصد جنگل‌نوردی در مناطق الیمستان، لاریجان، چلاو و سنگ‌چال را دارند درخواست داریم تا برای این اقدام حتماً از لیدرهای محلی استفاده کرده و با کمک و راهنمایی آنها طی مسیر کنند.

وی با اشاره به اینکه جنگل‌نوردان و توریست‌ها حتماً قبل از ورود به جنگل از حرکت در ارتفاعات خانواده‌شان را مطلع کنند، بیان کرد: افرادی که قصد حرکت در جنگل و کوه را دارند حتماً با خود دستگاه GPS، نقشه منطقه و باتری اضافه گوشی تلفن همراه و وسایل برقی همانند چراغ قوه به همراه داشته باشند.

نیکزاد با اشاره به اهمیت گوش سپردن به آخرین وضعیت هواشناسی قبل از حرکت در جنگل و کوه، تصریح کرد: بسیاری از مفقود شدن افراد در ارتفاعات زیاد و جنگلی به‌دلیل مه‌گرفتگی مسیر است که با سرد شدن هوا اتفاق می‌افتد.

وی گفت: توریست‌ها و جنگل‌نوردان حتما شماره 112 مرکز پیام جمعیت هلال احمر را به خاطر بسپارند تا در مواقع لزوم از آن بهره بگیرند.

فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار