کد خبر: ۲۴۳۶۷
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۹ 18 April 2015
فرمانده دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) نداجا نوشهر گفت: 34 ناوگروه نیروی دریایی مشغول حفاظت از خطوط تجاری کشور در تنگه مالاکار و باب‌المندب هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس ، دریادار دوم عرشه خرداد حکیمی صبح امروز در آیین بزرگداشت روز ارتش که در میدان شهید قاسمی مرکز مازندران برگزار شد، گزارش خلاصه‌ای از عملکرد ارتش را از قبل و بعد از جمهوری اسلامی بازگو کرد.

وی با اشاره به اینکه قبل از انقلاب ارتش به واسطه ماموریتی که برای حفظ منافع کشور‌های غربی در منطقه به آن واگذار شد، نسبت به تجهیز و آموزش نیروهای سه‌گانه اقدام کرد، اظهار کرد: تا سال 57 خرید تجهیزات و آموزش نیروی زمینی ارتش صورت گرفت که در بدنه همین ارتش نیروهای مذهبی وجود داشت.

حکیمی افزود: وجود نیروهای مذهبی در بدنه ارتش سبب شد تا با پیروزی انقلاب اسلامی نیروهای هوایی ارتش به دیدار امام راحل بروند و خود را متشکل از انقلاب اسلامی بدانند.

فرمانده دانشگاه علوم دریایی امام راحل در نوشهر با بیان اینکه ارتش نقش موثری در پیروزی انقلاب اسلامی داشته است، تصریح کرد: نیروهای ارتش بعد از سال 57 تا شروع جنگ تحمیلی در مواجهه با شورش‌های داخلی نقش به‌سزایی در سرکوبی دشمنان انقلاب اسلامی داشتند.

این مسئول افزود: ارتش با تمام کمی و کاستی‌هایی که در شروع جنگ تحمیلی ایجاد شده بود، در دوران دفاع مقدس در مقابل دشمنان ایستادگی کرد.

وی با اشاره به اینکه 37 کشور دنیا حزب بعث عراق را برای جنگ نابرابر در مقابل کشور حمایت می‌کردند، خاطرنشان کرد: اما با کمبود ساز و برگ نظامی با اتکا به خداوند، فرامین رهبری و حمایت نیروهای مردمی جنگ را به اتمام رساندیم.

دریادار عرشه حکیمی افزود: ارتش جمهوری اسلامی در ابتدای جنگ تحمیلی ضربه مهلکی را به نیروی دریایی عراق وارد کرد که تا پایان نیروی دریایی این کشور ضعیف بود.

وی با بیان اینکه نیروهای هوایی و دریایی ارتش در دوران دفاع مقدس اقدام به تشکیل کاروان‌هایی شدند که توانستند تا پایان جنگ تحمیلی خطوط مواصلاتی و تجاری کشور را حفظ کنند، اظهار کرد: تا پایان جنگ تحمیلی صادرات و واردات کالاهای اساسی قطع نشد.

حکیمی ادامه داد: ارتش جمهوری اسلامی همراه با بسیج و سپاه تا پایان جنگ تحمیلی اقدام به سازندگی و خودکفایی تجهیزات نظامی کرده و گام‌های موثری در این راستا برداشته است.

فرمانده دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) نوشهر با اشاره به اینکه هم‌اکنون ماموریت‌های عملیاتی ما در آب‌های عرصه بین‌المللی پایان نپذیرفته است، تصریح کرد: 34 ناوگروه نیروی دریایی مشغول حفاظت از خطوط تجاری کشور در تنگه مالاکار و باب‌المندب از جمله نقاط راهبردی دنیا هستند.

وی افزود: ناکام ماندن دزدان دریایی در اقدامات خود بر کشتی‌های تجاری کشور گواه همین صیانت و حفاظت‌های نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی است.

دریادار دوم عرشه حکیمی در پایان سخنانش گفت: به شما مردم شهیدپرور مازندران و مسئولان استان قول می‌دهیم تا آخرین قطره خون در حفاظت از تمامیت ارضی کشور و منافع ملی دریغ نکنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار