کد خبر: ۲۴۵۳۵۶
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۸ 13 June 2016
فرماندار چالوس با تأکید بر اینکه باید زمینه جذب سرمایه‌گذار از سوی عموم مدیران فراهم شود، گفت: باید با نگاه و برخورد مهربانانه زمینه ایجاد ذوق و اشتیاق را برای سرمایه‌گذاران در چالوس فراهم کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان چالوس، محمد‌ناصر زندی عصر امروز در جلسه کارگروه اشتغال این شهرستان با اشاره به اینکه در سالی که با نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل مزین شد باید برای ایجاد این اقتصاد و اشتغال خود به‌دنبال سرمایه‌گذار برویم.

وی با اعلام اینکه یکی دیگر از راه‌کارهای ایجاد اقتصاد مقاومتی استفاده از اعتبارات شخصی برای راغب و جذب کردن سرمایه‌گذار است، تصریح کرد: نباید با انجام برخی از رفتارهای ناپسند سبب گریز سرمایه‌گذار از منطقه شد، بلکه با حمایت همه‌جانبه از آنها باید زمینه اشتغال و اقتصاد بیشتر را فراهم کرد.

فرماندار چالوس با اشاره به اینکه بروز هر نوع کج‌سلیقگی در این‌باره به‌معنای قصور و کوتاهی از سوی عموم است، افزود: هر فردی که برای سرمایه‌گذاری در این منطقه اقدام می‌کند نیازمند دلگرمی است و نباید با انجام حرکات نامناسب او را از انجام عمل و ادامه راه دلسرد کرد.

وی با تأکید بر اینکه همه مدیران موظف هستند تا خود را در حوزه اشتغال و اقتصاد سهیم بدانند، بیان کرد: همه مدیران دستگاه‌های اداری و اجرایی باید با نگاه کلان و عمومی سعی در رفع موانع موجود کرده و به‌جای بخشی‌نگری به حوزه اشتغال با نگاهی همه‌جانبه آن‌را در اولویت برنامه‌ها و عملکردهای خویش قرار دهند.

* ایجاد دفتر حمایت از سرمایه‌گذار در چالوس

زندی از ایجاد دفتر حمایت از سرمایه‌گذار در محل فرمانداری شهرستان چالوس خبر داد و تصریح کرد: باید موانع و مشکلات حوزه بروکراسی‌های اداری را برای ایجاد انگیزه و رغبت بیشتر در سرمایه‌گذاران کاهش داد تا سرمایه‌گذار با آرامش خاطر از این مسأله اقدام کند.

وی داشتن نگاه مهربان و دور از تنش را برای حمایت از سرمایه‌گذاران ضروری خواند و گفت: با وجود موانعی که در این‌باره وجود دارد متأسفانه برخی از تولیدکنندگان از برخورد دستگاه‌های اجرایی ناراضی هستند، بنابراین هم مدیران و هم بدنه دستگاه‌های اجرایی و اداری باید نگاه مثبت خود را برای تشویق این افراد فراهم کنند.

* تشکیل سامانه رصد برای شناسایی اشتغال واقعی

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی چالوس با اشاره به تشکیل سامانه رصد توسط این نهاد اظهار کرد: با توجه به اینکه در مورد جامعه کارگری اطلاعات و آمار دقیق وجود ندارد و آمار کنونی نیز بر مبنای اطلاعات سازمان برنامه‌ریزی در سرشماری نفوس و مسکن است، بنابراین سامانه رصد در این‌باره نقش مؤثری دارد.

علی درویش مشخص شدن اشتغال واقعی را از دلایل اصلی ایجاد سامانه رصد عنوان کرد و افزود: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تشکیل سامانه رصد سعی کرد تا اشتغال توسط دستگاه‌های اجرایی به‌ثبت برسد و با راستی آزمایی در این زمینه اشتغال واقعی مشخص شود.

وی جمع‌آوری اطلاعات بازار کار از سوی ادارات و دستگاه‌هایی که در این زمینه دخیل هستند را تا 25 خرداد ماه جاری مهم خواند و افزود: درباره این مسأله فرم‌هایی به کارشناس اشتغال هر اداره‌ای ارسال شد تا بر اساس اطلاعات این ادارات بتوان تصمیمات نهایی را اتخاذ کرد.

* ایجاد 12 مورد اشتغال در ماه گذشته

حدیث گردکلی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان چالوس نیز با اشاره به ایجاد اشتغال در این حوزه اظهار کرد: در ماه قبل در شهرستان چالوس 12 مورد اشتغال‌زایی صورت گرفت که 9 مورد از آن مربوط به بیمارستان آیت‌الله طالقانی و 3 مورد نیز در حوزه شبکه بهداشت شهرستان چالوس بود.

مدیر کمیته امداد امام خمینی چالوس نیز از اعطای 11 فقره وام اشتغال‌زایی در سال‌جاری به‌مددجویان این نهاد خبر داد و اظهار کرد: از تعداد 11 فقره وام اشتغال 8 پرونده از راه منابع بانکی و بقیه نیز از محل صندوق اعتباری نیازمندان موفق به أخذ تسهیلات شدند.

علی‌اصغر ابراهیمی در پایان با اشاره به اینکه در سال گذشته مبلغ 3 میلیارد تومان وام اشتغال توسط کمیته امداد امام خمینی چالوس پرداخت شد، گفت: این رقم در قالب 253 فقره پرونده پرداخت شد و اداره‌کل کمیته امداد حضرت امام مازندران از نخستین نهادهایی در کشور بود که توانست منابع اعتباری بانک‌ها را به‌صورت کامل جذب کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار