کد خبر: ۲۶۱۲۳۱
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۰ 16 July 2016
فرماندار چالوس گفت: یک طرفه شدن جاده چالوس تردد را برای اهالی منطقه مشکل می کند.

محمدناصر زندی  در جلسه شورای اداری این شهرستان که با حضور مدیرعامل آزادراه و قائم مقام شرکت آزاد راه تهران شمال برگزار شد، با اشاره به تلاش هاي بسیار صورت گرفته برای ساخت قطعه چهارم، اظهار كرد:  مدت ۲۰ سال از شروع و کلنگ زنی آزاد راه می گذرد كه مدت زمان طولاني بوده است،  در حالی که قرار بود آزاد راه  ۵ ساله به ثمر بنشیند،  اما به دليل  مشکلاتی كه در مسير پیش آمد متوقف شد.

وي با بيان اينكه  قطعه چهارم آزادراه  از دوآب به چالوس به ثمر رسید و توانست بار ترافيكي مسير را تا حد زيادي كاهش دهد، افزود:  مابقي  مسیرها نيز در دستور کار قرار گرفت که همه اینها نشان از اراده جدي دولت جهت اتمام آزاد راه  است.

فرماندار چالوس تصريح كرد: با جدیتی که در قطعه یک وجود دارد قرار است سال آینده به بهره برداری برسد و به دليل آنكه  خروجی آن در چالوس است،  بهره برداری آن منفعتی برای مردم غرب مازندران در بر دارد.

زندي  با بيان اينكه مشکلات جاده چالوس همیشه مطرح بوده است، متذكر شد:  با توجه به معصلات زیادي كه در این حوزه  وجود دارد هنوز هم شاهد ترافیک هستیم و در حوزه راه و شهرسازی و سایر دستگاه های خدماتی نيز مشكلات باقي است.

وي خاطر نشان كرد: یک طرفه شدن جاده رفت و آمد را برای بومیان سخت می کند و مردم نيز امکان تردد در داخل شهر را ندارند و در صورت بروز حوادث امکان خدمات رسانی وجود ندارد.

اين مسئول ادامه داد: توقف ۸ ساعته مسافران در تعطیلات عید فطر امکان تردد را  برای خدمت رسانی از بين برده بود و مردم دچار مشكلات زيادي شدند.

زندي تاكيد كرد: برای دسترسی به غرب استان  و مرکز استان باید به فکر جاده و راه دوم که همان ازاد راه است  بود و اختصاص اعتبار چشمگیر در سفر دولت نشان از اهمیت این مساله دارد و امید است در آینده نه چندان دور شاهد بهره برداری کامل از آن باشيم زيرا قطعه های کوتاه تردد را مشکل می کند.

وي با اشاره به اينكه باید از فرصت حضور مسافران برای بهره اقتصادی و انتفاع مردم انديشه كرد، ياد آور شد:  این امر مستلزم اتفاقاتی در قسمت راه های درون شهری است تا با ایجاد کنار گذر و کمربندی و رینگ های شهری تدابیر لازم را برای استفاده درست از مسیر صورت گیرد.

فرماندار چالوس  اضافه كرد: مسایل اجتماعی ، فرهنگی و گردشگری را باید برای آزاد راه اندیشید تا نهایت بهره برداری را از مسافرانی که اشتغال و اقتصاد را فراهم می کنند شود.

زندي در پايان گفت: هر چند اين پروژه يك  کار ملی است اما  سعی مي شود  امکانات استانی در خدمت گرفته شود تا مشکلات کمتر شود.

خبرگزاری ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار