مرکز مدیریت راههای مازندران اعلام کرد که با توجه به بازگشت مسافران در آخرین ساعات تعطیلات پایان هفته ، ترافیک در هر سه محور اصلی استان منتهی به پایتخت سنگین است .
کد خبر: ۲۸۹۴۵۷
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۶ 02 September 2016
به گزارش تابناک مازندران، بر اساس گزارش این مرکز ، هم اکنون (ساعت حوالی 18 ) جمعه محور هراز در حدفاصل پارک جنگلی آمل تا نارنجستان و محدوده سه راهی چلاو و حدفاصل گزنک تا پلور دارای ترافیک سنگین است.
ترافیک در محور کندوان هم در برخی مقاطع و در محور فیروزکوه نیز در محدوده تونل شیرگاه سنگین است .
 
این گزارش حاکیست که ترافیک در سایر محورهای مواصلاتی استان از جمله محور ساری - کیاسر و جاده های بین شهری روان است و مشکل خاصی وجود ندارد .
مرکز مدیریت راههای مازندران با اشاره به ناپایداری های جوی پنجشنبه شب و روز جمعه ، اعلام کرد که در بیشتر محورهای استان هم اکنون باران می بارد .
این مرکز از رانندگان خواسته است تا با توجه به ترافیک ناشی از بازگشت مسافران ، بارندگی و خیسی سطح جاده و همچنین نزدیک شدن به تاریکی شب با رعایت مقررات و احتیاط لازم رانندگی کنند .
 
یک منبع در پلس راه مازندران هم اعلام کرد که توفان شدید بامداد جمعه اگر چه بیشتر مناطق استان را تحت تاثیر قرار داد ، ولی در تردد جاده ای بویژه در محورهای اصلی منتهی به پایتخت و جاده های بین شهری استان اختلالی ایجاد نکرده است .
توفانی شدیدی بامداد جمعه مناطق مختلف مازندران را درنوردید که هواشناسی سرعت آن را 90 تا 110 کیلومتر اعلام و تاکید کرد که سرعت لحظه ای 130 کیلومتر هم در قائمشهر ثبت شد.
این توفان که بر اساس اعلام جمعیت هلال احمر دستکم 11 شهرستان مازندران را تحت تاثیر قرار داد ، به خاطر کندن سقف یکهزار و 200 خانه مسکونی و دهها واحد غیرمسکونی ، مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد کرد.
 
توفان همچنین بسیاری از مسافران مستقر در آلاچیق های ساحلی و چادرهای مسافرتی را غافلگیر کرد ولی تلفات و زخمی در پی نداشت .
مازندران 10 هزار و 700 کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که سه هزار و 700 کیلومتر آن را راههای اصلی تشکیل می دهد.
 
محورهای هراز و کندوان که اصلی ترین راه دسترسی مازندران به پایتخت و برعکس است ، پرترافیک ترین محورهای کشور به شمار می روند.
طبق آمار سالانه افزون بر 30 میلیون مسافر برای دیدن جاذبه های گردشگری مازندران به این استان سفر می کنند و این استان همه ساله رتبه اول یا دوم را در تردد خودرویی به خود اختصاص می دهد.
آخرین موج سفرهای تابستانی به مازندران ماه شهریور رقم می خورد و به همین خاطر هم اکنون علاوه بر جاده های مواصلاتی به پایتخت ، بیشتر جاده های بین شهری استان هم پر ترافیک است .
 
ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار