تابناک گزارش می‌دهد؛
نبود ایمنی مناسب در کارگاه‌های ساختمانی یک شاخص مهم برای فعالان این بخش است و از طرفی دیگر عدم پوشش بیمه‌ای کارگران ساختمانی بخش مهم و دیگری است که این روزها درباره آن کمتر صحبت می‌شود....
کد خبر: ۳۱۹
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۶ 19 January 2015
به گزارش تابناک - مازندران، نداشتن ایمنی در برخی از کارگاه‌های ساختمانی چالش جدی برای فعالان این بخش است.

نبود ایمنی مناسب در کارگاه‌های ساختمانی یک شاخص مهم برای فعالان این بخش است و از طرفی دیگر عدم پوشش بیمه‌ای کارگران ساختمانی بخش مهم و دیگری است که این روزها درباره آن کمتر صحبت می‌شود.

به عنوان نمونه حوالی ظهر امروز یکی از کارگران ساختمانی در شهرستان قائمشهر که در طبقه چهارم یک واحد مسکونی در حال کار بود دچار سانحه می‌شود.

توحید گرزین صبح امروز برای فعالیت در یک واحد ساختمانی در این شهرستان صبح عازم محل کارش می‌شود حوالی ظهر به خانواده‌اش خبر می‌دهند که همسر شما دچار مصدومیت در حین کار شد و باید به بیمارستان ولی عصر قائمشهر مراجعه کنید.

به دلیل شدت سانحه توحید پس از انتقال به بیمارستان فوت می‌کند، نداشتن کلاه ایمنی در حین کار و ایمن نبودن کارگاه در وهله اول به چشم می‌آید اما این پایان کار نیست، توحید فاقد پوشش بیمه‌ای بود و همسرش جدای از نداشتن شریک زندگی باید به فکر تامین معاش خانواده باشد چون توحید بیمه نبود و به دلیل کمبود منابع مالی، تامین اجتماعی برای تحت پوشش قرار دادن کارگران ساختمانی تنها 6 هزار نفر را در سال تحت پوشش بیمه قرار می‌دهد.

در سال جاری نیز از پوشش بیمه‌ای کارگران ساختمانی نیز خبری نبود.

بنا بر آخرین خبرها بیش از 50 هزار نفر از فعالان بخش ساختمان در مازندران در انتظار برای تحت پوشش قرار گرفتن بیمه هستند.

اگر با سهمیه سالانه که تامین اجتماعی برای کارگران ساختمانی در مازندران در نظر گرفته باشد و هر سال بخواهد 6 هزار نفر از کارگران ساختمانی را بیمه کند، تا زمان تحت پوشش قرار گرفتن همه افراد کارگران ساختمانی فقط در مازندران بیش از 9 سال طول می‌کشد تا فعالان این بخش از پوشش بیمه‌ای برخوردار شوند و اگر روند سهیمه‌ای برای هر سال رعایت شود و مانند سال جاری کارگران برای دریافت سهمیه دچار مشکل نشوند.

این در حالی است که روز به روز بر تعداد کارگران ساختمانی در مازندران نیز افزوده می‌شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار