کد خبر: ۳۳۴۰۴
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۶ 10 May 2015
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران از توزیع یک میلیون و 376 هزار حب قرص آهن میان دانش آموزان دختر دوره متوسطه این استان خبر داد .

محسن اعرابی روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت : این تعداد قرص از ابتدای سال تحصیلی جاری همسو با اجرای برنامه مکمل یاری آهن میان دختران دوره متوسطه اول ودوم مازندران توزیع شد .

وی از آهن به عنوان یکی از اصلی ترین ریزمغذی های مورد نیاز برای بدن انسان ها نام برد و افزود : فقر آهن در کودکان 6 تا 24 ماهه ، زنان و دختران در سنین باروری بالاترین شیوع را به خود اختصاص داده است .

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران از جمله دلایل فقر آهن را دریافت و جذب ناکافی آهن، افزایش نیاز به آهن (دوران نوجوانی، بارداری، شیردهی)، خون ریزی زیاد در دوران عادات ماهانه و بعضی از بیماری ها اعلام کرد.

وی گفت: کم خونی ناشی از فقر آهن تهدیدی برای سلامت مادران و تولید نوزاد کم وزن، کاهش مقاومت در برابر عفونت ها، ضعف تکامل شناختی و کاهش ظرفیت کاری به شمار می رود .

به گفته اعرابی اجرای برنامه مکمل یاری آهن در دختران نوجوان با هدف ارتقاء سطح سلامت این گروه سنی گام موثری در پیشگیری از این کمبود، پرورش مادرانی توانمند و نسلی سالم است .

وی همچنین به تامین اعتبار از سوی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی برای تامین ویتامین دی 3 (D3) دانش آموزان دختر مازندران اشاره کرد و گفت: بیش از 600 هزار حب ویتامین D3 میان دانش آموزان دختر دوره متوسطه اول و دوم مازندران توزیع شد .

تامین و توزیع مکمل های دارویی زنان باردار ، دختران مقطع دبیرستان و کودکان زیر دو سال بخشی از برنامه های نظام تحول سلامت کشور است.

اجرای این طرح از اردیبهشت ماه سال پیش آغاز شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار