دلاور حیدرپور رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران عصریکشنبه در جمع خبرنگاران در محل بزرگترین واحد تولید گلخانه ای بدون خاک مازندران در شهرستان آمل از افتتاح 103 پروژه همزمان با گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی در استان خبر داد.
کد خبر: ۴۷۹۴۷
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۶ 15 June 2015
به گزارش تابناک، دلاور حیدرپور اعلام کرد: این تعداد پروژه شامل 89 پروژه آب و خاک، 9 پروژه دام و طیور، یک پروژه زراعی و باغی، سه پروژه شیلات و یک پروژه صنایع است که تا 28 خردادماه در شهرهای مازندران بهره برداری خواهد شد.

وی افزود: برای افتتاح این پروژه ها در مجموع بیش از 267 میلیارد ریال سرمایه گذاری شده که بیش از 45میلیارد ریال آن مربوط به پروژه های آب و خاک است. با بهره برداری ازاین طرح ها برای 117 نفراشتغالزایی خواهد شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران تعداد خانوارهای برخوردار از طرح های بهره برداری شده را 19 هزار و 429 خانوار وتعداد روستاهای برخوردار در افتتاح پروژه های هفته جهاد کشاورزی را 157 روستا اعلام کرد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران دربخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه سهم این استان در ایجاد ارزش افزوده بخش کشاورزی کشور 10 درصد است، گفت: با وجود پایین بودن سطح زیر کشت زراعی و باغی ، بخش کشاورزی مازندران نقش موثری در ایجاد ارزش افزوده کشور دارد.

حیدرپور افزود: مازندران با دارا بودن سطح زیر کشت باغی و زراعی سه و دو دهم درصدی کشور ، هشت درصد تولیدات کشاورزی را از آن خود کرده و در 10 محصول از جمله در تولید برنج ، پرتقال، کیوی، گوشت سفید ، گل و گیاه و کلزا این استان رتبه نخست کشور را دارد.

وی خاطرنشان کرد : با تمامی ظرفیتها و پتانسیل های موجود در بخش کشاورزی ، هنوز ظرفیتهای خالی و بلااستفاده ای دراین بخش وجود دارد که می بایست با برنامه ریزی نسبت به استفاده ازاین فرصت ها تلاش شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار