طی یکسال اخیر ۷۳ جشنواره زوج های خوشبخت در استان برگزار شده که ایده ی این جشنواره از بهمن ۹۲ ازاداره کل امور بانوان استانداری مازندران گرفته شد و خوشبختانه این ایده در سراسر کشور نیز منتشر شده است.
کد خبر: ۷۰۴۶۴
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۵ 02 August 2015
به گزارش تابناک به نقل از خبرگزاری مهر مریم جمشیدی  بیان کرد: طی یکسال اخیر ۷۳ جشنواره زوج های خوشبخت در استان برگزار شد که ایده ی این جشنواره از بهمن ۹۲ از این اداره کل گرفته شد و خوشبختانه این ایده در سراسر کشور نیز منتشر شده است.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران افزود: کاهش مناسبات اشتباهات زوجین، تحکیم بنیان خانواده و ارتقای سلامت از اهداف برگزاری جشنواره زوج های خوشبخت محسوب می شود.
جمشیدی با بیان آنکه آموزش نقش محوری در ارتقای سلامت رفتاری زوجین و تحکیم مناسبات بین طرفین در خانواده خواهد داشت خاطرنشان کرد: بطور متوسط روزانه از سوی اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران، طرح های مختلف آموزشی برای خانواده و بانوان برنامه ریزی شده و در این خصوص نیز بیش از ۳۰۰ دوره آموزشی برگزار شده است.
وی از عقد تفاهم نامه جدید این اداره کل با اداره کل امور شهری استانداری خبر داد و تصریح کرد: برای اجرای این تفاهم نامه چندین شهر استان در مرحله اول بصورت پایلوت انتخاب شدند و دوره های آموزشی در این خصوص برگزار شد.
جمشیدی افزود: در شهرهای نکا، ساری، بابل، جویبار و کلاردشت، تفاهم نامه امور شهری و امور بانوان به صورت پایلوت در زمینه آموزش به مرحله اجرا در آمده است.
وی در ادامه با اشاره به اینکه ۶۱ درصد زنان استان به نوعی درگیر مسئله چاقی هستند خاطرنشان کرد: در این سلسله آموزش ها و برگزاری دوره تلاش شده است تا ضمن آموزش مهارت های زندگی، بحث آموزش و شناخت بسیاری از بیمارهای قلبی و عروقی و بیماری های رایج در زنان مورد توجه قرار بگیرد و شرکت کنندگان نیز مورد تست رایگان قرار گیرند.
وی با بیان آنکه آموزش بستر سلامت و توسعه جامعه خواهد بود اظهار داشت: تاکنون ۳۰ هزار بانوی مازندرانی در دوره های مختلف آموزشی اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران شرکت کردند و آموزش دیدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار