از شهریور سال گذشته تا کنون بانک توسعه‌تعاون چالوس توانست در مجموع مبلغ 62‌ میلیارد ریال تسهیلات در بخش‌های مختلف ارائه کند.
کد خبر: ۹۰۹۸۱
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۲ 08 September 2015
به گزارش تابناک مازندران به نقل ز خبرگزاری فارس محمد زارعی در نشست هم‌اندیشی شرکت‌های تعاونی این شهرستان که به‌مناسبت هفته تعاون در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد به تشریح مجموع تسهیلات ارائه‌شده در بخش تعاون این شهرستان اشاره و اظهار کرد: از شهریور سال گذشته تا کنون بانک توسعه‌تعاون چالوس توانست در مجموع مبلغ 62‌ میلیارد ریال تسهیلات در بخش‌های مختلف ارائه کند.
وی با اعلام اینکه تسهیلات ارائه‌شده در بخش اعضای تعاونی‌ 60‌ میلیارد ریال بود، افزود: بانک توسعه تعاون شهرستان چالوس در مدت یک‌سال در بخش تعاونی‌ها نیز مبلغ یک‌میلیارد و 330‌ میلیون ریال وام و تسهیلات اعطا کرد.
رئیس بانک توسعه‌تعاون چالوس از توزیع 3 میلیارد و 340‌ میلیون ریال تسهیلات در بین دستگاه‌های اجرایی شهرستان چالوس در قالب تفاهم‌‌نامه با ادارات شهرستان خبر داد و اظهار کرد: در مجموع در مدت یک‌سال برای اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چالوس مبلغ یک‌میلیارد و 750‌میلیون ریال و برای بنیاد شهید و امور ایثارگران این شهرستان نیز 450‌ میلیون ریال وام اختصاص یافت.
این مسئول در پایان با اعلام اینکه از هفته تعاون سال گذشته تاکنون موفق به اعطای وام قرض‌الحسنه ازدواج توسط این بانک به مبلغ 390‌ میلیون ریال شدیم، گفت: دستگاه‌هایی مانند بهزیستی و کمیته امداد امام‌خمینی شهرستان چالوس نیز توانستند به ترتیب مبلغ یک‌صد میلیون و 650‌ میلیون ریال وام در قالب تفاهم‌نامه با دستگاه‌های اداری دریافت کنند.
همچنین کارشناس ارشد امور بانکی بانک توسعه‌تعاون مازندران تشکیل بانک توسعه تعاون را در راستای حمایت از بخش تعاون دانست و اظهار کرد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری و وجود شعب مختلف بانک‌های خصوصی در کشور بانک‌های خصوصی موظف هستند تا در حمایت از بخش تعاون تلاش کنند.
محمد‌علی فرهادی با تاکید بر گسترش خرد جمعی در حمایت از بخش تعاون خاطر‌نشان کرد: اگرچه در بخش تعاون ضعف نداریم اما با توسعه این‌ بخش می‌توان علاوه بر ایجاد اشتغال در رشد رونق اقتصاد نیز گام برداشت.
وی با اشاره به ظرفیت‌های خوب اقتصادی غرب مازندران، متذکر شد: با وجود ظرفیت خوب در زمینه سرمایه‌گذاری و رشد اقتصادی به‌ویژه در بخش گردشگری غرب مازندران متاسفانه این منطقه کمتر مورد توجه قرار دارد و توسعه اقتصادی آن مغفول مانده است.
کارشناس ارشد امور بانکی بانک توسعه‌تعاون مازندران به آسیب‌شناسی در بخش تولید تاکید کرد و ادامه داد: با توسعه بخش تعاون می‌توان دیگر بخش‌ها مانند مصرف، خدمات و تولید را ارتقا داد و در این زمینه نیازمند آسیب‌شناسی جدی برای راه‌اندازی مجدد شرکت‌های تعاونی غیرفعال هستیم تا بتوانیم به‌رشد موردنظر دست یابیم.
فرهادی ادامه داد: با توجه به اینکه در کشورهای پیشرفته از 100‌ درصد منابع تولیدی 25‌ درصد آن به ترویج و آموزش اختصاص دارد، بنابراین ما نیز برای شناخت تعاون باید بتوانیم عمومیت آن‌ را برای آحاد جامعه تبیین و تشریح کنیم.
وی در پایان گفت: برای پیشرفت بیشتر اقتصادی باید به‌سمتی به‌پیش برویم که تعاون را به‌دست خود افراد سپرده و به‌این شکل شاهد رشد و توسعه این بخش باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار