شهردار کیاکلا خواستار نگاه ویژه مسئولان به کیاکلا شد و گفت: این شهر محور مواصلاتی بوده و قادر به کاهش 30 درصدی حجم ترافیک مازندران است.
کد خبر: ۹۶۶۲۵
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۴ 18 September 2015
به گزارش تابناک مازندران رامین فرشیدفر  در شهرستان سیمرغ با اشاره به بافت قدیمی و قدمت 54 ساله شهر کیاکلا، برنامه‌های شهرداری این شهر را در سه محور روزمره، نگاه داشت و توسعه شهر اعلام و اظهار کرد: ورودی‌های کیاکلا اولویت اصلی شهرداری برای توسعه شهری است.
وی اهم عملیات اجرایی و اقدامات شهرداری کیاکلا در سال جاری را نصب یک‌هزار و 200 متر رفیوژ، چراغ، روشنایی و آسفالت یک لاین یک کیلومتری در بلوار صالحی، زیباسازی و مبلمان شهری حریم نهر 200 ساله کیاکلا، تعریض خیابان امام به طول یک‌هزار و 500 متر با 500 میلیون اعتبار که مرکز شهر کیاکلا و بخش تجاری شهر محسوب می‌شود و احداث 800 متر کانال سیدمحله که با 3 هزار متر تملک همراه بود، برشمرد.
شهردار کیاکلا ادامه داد: تعریض 400 متر از بلوار ذبیحی و چهارراه سیدمحله، ساماندهی 5.2 کیلومتر از رودخانه کیاکلا، تعریف جزایر در محلات کیاکلا برای اصلاح هندسی، روکش، لکه‌گیری و آسفالت، رفع مشکل آب‌گرفتگی در سه نقطه عبور ملاکلا، سیدمحله و کوچه نیک‌جویان، از دیگر اقدامات شهرداری در این منطقه از شهرستان سیمرغ است.
این مسئول اعتبارات استانی کیاکلا را 800 میلیون تومان بیان کرد و افزود: در یک سال گذشته شهرداری کیاکلا یک دستگاه ماشین آتش‌نشانی، یک دستگاه خاور حمل زباله، یک ست هیدرولیک امداد و نجات و یک کامیون خاور حمل بار و 50 مخزن زباله خریداری کرده است.
فرشیدفر خاطرنشان کرد: زمین کشتارگاه بلاءاستفاده شهرداری تبدیل به گلخانه شد و بیش از 20 هزار گل، گیاه و درختچه در آن نگهداری می‌شود.

وی در ادامه بیان کرد: چهار کیلومتر درخت‌کاری در حاشیه شهر، نصب شیر هیدارن در ورودی روستا و درون شهر، نصب روشنایی به طول چهار کیلومتر در بلوارهای شهری، نورپردازی میدان شهید کشوری و نصب تندیس‌ها در میادین، برگزاری جشنواره شیرینی و ترشی، ریحانةالنبی و مشارکت در مسابقات کشتی لوچو از دیگر اقدامات شهرداری کیاکلا در سال جاری بود.
شهردار کیاکلا با بیان اینکه این شهر می‌تواند 30 درصد حجم ترافیک مازندران را کاهش دهد، تصریح کرد: یک پل از غرب به شرق در این شهر وجود دارد که در روز برای استفاده از آن مشکلی وجود ندارد، اما برای شب نیاز به ایمنی راه دارد و با توجه به اینکه شهرستان سیمرغ به بهنمیر، جویبار، قائم‌شهر و ساری راه و فاصله 20 دقیقه‌ای دارد و از مهم‌ترین محورهای مواصلاتی استان است، از مسئولان استانی درخواست داریم تا به این پروژه‌‌‌ها که کد آن باز شده، نگاه ویژه استانی داشته باشند.
این مسئول با اشاره به کم بودن عوارض شهرداری در کیاکلا به 150 شهید این شهر اشاره کرد و گفت: با توجه به نگاه مثبت مسئولان در شهرستان کردن کیاکلا، خواستار استقرار ادارات و تخصیص اعتبار به شهرستان سیمرغ شد.
وی همچنین از احداث یک مجموعه آبی با همکاری سرمایه‌گذاران در کیاکلای سیمرغ خبر داد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار